Gå til innhold

Hjelp meg, sliter meg totalt ut!:S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på snart 8mnd, som er umulig og legge om kvelden, han sliter meg helt ut, jeg har gjort den feilen at han sov hos meg mange mnd etter fødselen, nå som han må sove i egen seng vil han ikke sove, har prøvd lenge nå, alt fra faste rutiner til kos osv,det har hendt han sovner rundt 3 tiden på natta og jeg tar han opp tidlig på dagen, men alikevel vil han ikke legge seg neste kveld, har dere noen gode råd til meg? noen i samme situsjon? takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare få starte med å uttrykke min fulle sympati (!), det er forferdelig slitsomt når de ikke vil sove :(

Har ikke vært i nøyaktig samme situasjon som deg, men for ca 1,5 mnd siden endret jeg leggerutinene til småtten fra å legge ham i 23-23.30 tiden til å legge ham 18-18.30 tiden.

Passet på å starte ca 1 time før jeg ville han skulle sove med grøt/bad/pupp, i den rekkefølgen, og så i seng med smokken. Fulgte dette slavisk selv om han var mer/mindre trøtt noen kvelder. Det var MYE styr de første dagene, men allerede etter 1,5 uke gikk det mye lettere enn i starten. Ble færre og færre turer opp for trøst og å gi ham smokken og må bare få sagt at jeg fulgte ikke noen "skrikekur".

Nå driver vi å venner ham av med pupp om natten og det går sånn passe. Er oppe med ham ca 1-2 timer hver natt og roer ham uten å gi pupp. Det synes han jo ikke er noe stas så det er et relativt høyt lydnivå ja :((( Skal bare bite tenna sammen og satse på at det til slutt synker inn at han må sovne uten puppen....

Vet ikke om du ble noe klokere, tror i hvertfall det er viktig å innarbeide en kveldsrutine som du ikke viker fra samme hva. Og ring og hør med helsesøster om hun har noen tips som kan virke for dere.

Masse lykke til!!! :)

Skrevet

Ville bare holdt fast på det dere har startet med. Nå vet jeg ikke hvordan dere gjør det, men sitter dere inne med han om kvelden? hvordan tar dere kvelds stellet? Kan jo hende det hjelper med bad før sengetid, og tydelig markere forskjellen på dag og natt, gode rutiner som slavisk følges hver kveld. Blir så deilig når dere først klarer det og får det til, da får dere virkelig lønn for strevet.

Sover han mye på dagen? kan jo hende han er overtrøtt når han legges, og at det er vanskelig for han å finne roen når han tidligere har vært vant å sovne sammen med deg på puppen eller noe.

Ønsker dere lykke til.

Skrevet

Jeg må bare si meg enig med de andre svarene at det er viktig med gode rutiner før leggetid.

Og at det er viktig at han ogå får nok søvn på dagtid slik at han ikke er trøtt på kvelden.

Har du prøvd å gi ham smokk? Eller kanskje han bør få vann i erstatning for pupp. Lillebror her får vann hver kveld og natt når han våkner. Storesøster trang aldri det, men han drikker en del og er tydelig tørst. Han roer seg ikke uten vannet, men da roer han seg med en gang når han har fått nok.

Kan også være at han roer seg hvis han får sove med en kos eller et teppe som lukter av deg. Som du har hatt rundt deg en dag, eller under dyna med deg en natt. Da kjenner han lukta av deg og blir kanskje trygg!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...