Gå til innhold

Når går/gikk dere til kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til legen for første gang og fikk vite at opplegget er endret siden forrige svangerskap... ingen GU, ingen klemming på magen/ mål. Kun BT, vekt, høyde og boldprøver. Fikk beskjed om å ta kontakt med jordmor slik at hun kan følge meg opp. Gjorde det og skal på første kontroll I UKE 32!!!! Er ikke det litt sent?

Ble ikke spurt om forrige sv.skap gikk greit? Hadde komplikasjoner..

Vil jo gjerne vite at ting er ok...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde førte kontroll i uke 10:S dette hørtes merkelig ut..

Skrevet

Hei! Skjer ikke så mye på de første kontrollene lenger nei....var til lege i uke 8 og gjorde d samme som du på første kontroll. jeg skal til jordmor i uke 25...

ultralyd i uke 19, mellom første legekontroll og første jordmorkontroll.

Skrevet

babyverden.no:

Første kontroll: uke 8 – 12

Andre kontroll: uke 17 – 19 Rutineultralyd i svangerskapet

Tredje kontroll: uke 24

Fjerde kontroll: uke 28

Femte kontroll: uke 32

Sjette kontroll: uke 36

Syvende kontroll: uke 38

Åttende kontroll: uke 40

Ev. Niende kontroll: uke 41

Synes iallefall du skulle få deg time hos legen i mellomtiden. Hvis ikke rutinene har endret seg etter dette.. (men det var slik da jeg var gravid for halvannet år siden).

Synd om det er så vanskelig å få plass hos JM, syne iallefall selv det var fint å gå til henne. Det har ikke blitt gjort en feil da?

Skrevet

Dette høres veldig rart ut! Kan du ikke ringe en annen lege??

jeg var på første kontroll i uke 11, og har gått 1 gang i mnd siden. Skal straks til å gå hver 14 dag nå.

Skrevet

Det er kanskje dårlig jordmordekning i kommunen der du bor? Kan det være derfor du ikke fikk jordmortime før i uke 32? Da bør du i tilfelle ta kontrollene iflg skjemaet under hos fastlegen din, selv om han ba deg ta kontakt med jordmor. Det er ikke sikkert han visste om at du ikke får time før så sent i svangerskapet... Du skal jo definitivt på flere kontroller mellom uke 10 og uke 32, selvsagt i tillegg til ordinær UL.

Skrevet

Eh, skjemaet i et innlegg OVER, selvsagt... *rødme*

Skrevet

Gikk til første kontroll i uke 11, det var GU, blodprøver og hele sulamitten slik som sist... Må være forskjellig fra lege til lege skjønner jeg..

Skrevet

vart på tre kontroller siden jeg blev gravid. og jeg er i uke 32 nå. Virker litt som dem endret litt på det.

Når jeg vart gravid de andre 2 ggrne så har jeg vart på mange mer kontroller enn hva jeg har vart nå på den her tiden i graviditeten.

Skrevet

Dette er antall kontroller man har rett på som 1. gangs, 2. gang er det iallefall halvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...