Gå til innhold

14-15-16 måneder mellom barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig i tenkeboksen ang. når vi skal prøve på nr. tre. Fikk nr. 2 for et par måneder siden, og har en 3-åring også. Vi skal flytte så jeg må si opp jobben min etter permisjonen. Vil egentlig ha minimum 2 år mellom nr. 2 og nr. 3, men det blir litt vanskelig med tanke på jobb. Hvis jeg skulle være heldig å få ny jobb har jeg ikke samvittighet til å begynne prøving med en gang. Hvis jeg skal få permisjonspenger uten å ha jobbet i mellom permisjonene må vi vel starte prøving på nyåret antar jeg. Det har klaffet på første forsøk de to andre gangene, så hvis vi er heldige så går det ganske raskt neste gang også.

Hvordan er det å ha barn så tett? Jeg tenker at hvis det blir så tett på oss så vil jeg ha nr. 2 hjemme frem til han er to år, men er veldig usikker på hvordan det vil være å ha baby + barn på kanskje 1 og et halvt år hjemme. Synes det er så deilig nå når 3-åringen er i barnehagen, og hun stortrives jo...

Ble litt rotete det her, men vil gjerne høre andres synspunkter/erfaringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi har 13 mnd mellom våre 2 og jeg synes det har gått over all forventning! Men nå har vi eldstemann i barnehage 4 dager i uken da, og selv om han har korte dager der så hjelper det jo veldig da jeg får en del alenetid med babyen. Nå er minstemann blitt 6 mnd og de er kjempemoro å se hvor stor glede de har av hverandre. Storebror er kjempeflink å "passe på" lillebror. Vil gi han av maten sin, kose med han når han gråter osv, de er virkelig skjønne.

Er heller ikke noe problem de dagene jeg er alene med begge 2 Var jo en overgang det er klart, men bare vi kom inn i de nye rutinene har det egentlig bare gått av seg selv :)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hei!

Jeg har 16 mnd mellom mine, og hadde begge hjemmefrem til den yngste var 5 mnd. Jeg ville ikke gjort det om igjen, men nå hadde jeg et veldig urolig barn, så det kommer jo litt an på... Veldig koselig, men godt med litt tid på dagen uten alle hjemme, mor har jo også behov for en hvil, min sov aldri likt. Hva med park? 4 timer midt på dagen, Eller korte dager i barnehagen. Jeg har begge i barnehagen og planlegger nr 3, yngste er bare 20 mnd, kommer det en nr 3 skal jeg tillate meg å være hjemme med bare baby, tror jeg er en bedre mamma sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...