Gjøkeredet③ Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Eller? Skal ut å handle madrass til tassen i morra og er litt nysgjerrig på hva dere andre har valgt... Håper det er noen kloke hoder der ute som kan gjøre valget lettere:o)
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Jepp. Kjøpte to overmadrasser vi:) Tenkte det var kjekt hvis det skulle oppstå noen lekkasjer den ene eller andre veien (har hørt noen rykter om at det hender seg titt og ofte;) )- overmadrassen er det jo bare å hive rett inn i vaskemaskina. Blir litt vanskeligere med madrassen. Hører det er mange som har dårlig erfaring med tisselaken også, så da tenkte vi det var greit med to overmadrasser istedenfor. Kjøpte på ikea, så det kostet bare en drøy hundrelapp for hver.
Maya:-) Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg vurderer å kjøpe en Drykid overmadrass, den er i ull med vanntett bunn, men jeg synes den er veldig dyr så har ikke helt klart å bestemme meg. På en annen side så har jeg en billig madrass så mulig jeg slår til. Det jeg liker med Drykid overmadrassen er at den kan vaskes på 60º, tørker fort da den kan deles i to, jeg slipper tisselaken og siden den er ull vil fuktigheten (både svette og evt lekasje fra bleie) trekkes vekk fra barnet. Den er også anbefalt fra Astma- og allergiforbundet. Jeg vil nok uansett velge å kjøpe en form for overmadrass Drykid eller ikke for å beskytte madrassen.
Maja :o) Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Vi har kjøpt overmadrass og madrass til sprinkelsenga fra DryKid, og de er helt supre. Overmadrassen kan vaskes på 60 grader. Den har dessuten plast i bunnen slik at man unngår at det lekker ned i madrassen. Har også selv Dry overmadrass på senga, og den er veldig behagelig å ligge på - overhodet ikke klam. Da jeg gikk gravid forrige gang la jeg tisselaken på min seng i tilfelle vannet skulle gå - det var forferdelig klamt og ubehagelig å ligge på! Uaktuelt å bruke. Synes også at DRY madrassene er litt dyre, men de er absolutt verdt det. Var dessuten kjapp levering og ingen fraktkostnader hos DRY.
Mamman_til_Adine <3 Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 overmadrass har jeg ikke tenkt at jeg skal ha jeg. Er det nødvendig? Kan dere sende meg internettadressen til den DRY der?`
frøet76 Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Gjør oppmerksom på at min overmadrass fra IKEA krympet ganske mye- et par cm på hver side. Så jeg skal gå og klage i morgen. Vasket den på 60 i maskinen, slik det sto at man kunne. Bare til orientering!
Maya_1 Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 Når vi skulle handle overmadrass insisterte dama i butikken på at vi bare skulle ha et tisselaken i steden. Vet ikke om dette har sammenheng med at tisselaken (evt. laget i overmadrassen som hindrer lekkasje) kun skal dekke på midten, og ikke ved hodet. (For ikke å kvele babyen). Vi tok ihvertfall med oss et tisselaken vi da, som vi skulle klippe i to siden det kun skulle brukes på midten..
Mrs. Bouquet Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg er også fornøyd med Dry, har både overmadrass, madrass og ammemadrass fra Dry som ble/er i bruk til jenta vår på 20 mnd. Madrassa er så godt beskyttet med tanke på gulp o.l. og overmadrassen er vaskbar, så det er helt trygt med tanke på at babyen kan arve det. Jeg fikk produktene etter 2 dager og som en over nevnte er det gratis frakt. www.dry.no
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 9. oktober 2008 #9 Skrevet 9. oktober 2008 Vi også kjøpte to overmadrasser på Ikea. Så kan man hive en i maskinen når det går gæli Om den skulle krympe får vi heller klage. Ikea er jo faktisk ganske suverene på sånt, ikke noe krangling. Kanskje lurt å ta vare på kvitteringen da, bare for sikkerhets skyld. Men overmadrass-løsninga er jo til sprinkelsenga, og i begynnelsen har vi vugge. Lurer litt på hvordan jeg skal løse problemet der. Har en ull overmadrass som jeg har lanolinisert, så da skal det jo egentlig være i orden. Ihvertfal i forhold til tisselekkasjer. Er litt usikker på hvordan det er med bæsj og lanilin... Lurer litt på om jeg legger et gammelt laken bretta over der igjen. Sånn at det kan ta imot den verste støyten...
Gjøkeredet③ Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 9. oktober 2008 Tusen Takk for råd og tips... Spørs om det ikke blir Dry madrass her i huset.. De virker jo veldig gode...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå