Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Hvorfor er det slik at de som legger inn silikon i brystene møter mye mindre forståelse hos andre kvinner, enn de som reduserer brystene sine, eller fjerner overflødig hud fra magen osv? De som gjør de to sistnevnte inngrepene for ofte mengder av støtteerklæringer, mens silikonopererte nærmest hetses for sitt inngrep. Et argument som støtter dette er kanskje at de har hatt problemer pga sine "feil". Fysiske. Dermed kan de også få offentlig støtte til operasjonene sine. Dvs de kan få dekket hele inngrepet. (Det stilles visse medisinske og fysiske krav til de forskjellige inngrepene. F.eks må man ha slanket seg osv før en hudfjerningsoperasjon.) Men hva med psykiske plager? Er ikke de like viktige som de fysiske? Det er nemlig ingen vanlig sak at det offentige dekker et silikoninnlegg. Og kvinnene som gjør dette, har som regel slitt veldig med sin bryststørrelse i mange år. For å nevne noe så kan det gi seg negative utslag i sexlivet. Man viser seg ikke naken og man blir hemmet fysisk. Dette kan igjen virke negativt på et forhold med en partner. Dette var bare ETT eksempel.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg vil si at dersom man har psykiske plager pga puppene sine så er det kanskje i de fleste tilfellene heller psykologhjelp man trenger fremfor silikon! Men det er jo klart at er man totalt flatbrystet så burde man jo kunne få dekket også silikoninnlegg. Men det gjør man kanskje også? Men stort sett er det vel folk med helt ok pupper men med helt tullette komplekser som går til anskaffelse av silikonpupper.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Men da er jo ikke psykiske problemer like tungtveiende som de fysiske. Har man dette problemet skal man snakkes til å leve med det med andre ord? Det kan gi seg utslag i dårlige parforhold, hatforhold til sin egen kropp, manglende følelse av femininitet, innesluttsomhet osv osv. Og jeg tror ikke det er som du sier, at de fleste som legger inn silikon, egentlig har helt ok pupper. Tror som oftest det er kvinner som har fått barn, som en gang har følt seg kvinnelige, og så mistet store deler av den følelsen. De fleste legger ikke inn Pamelastørrelser. De fleste (som media ikke skriver om) ønsker bare å bli slik de engang var. Tror oppsiktsvekkende mange sikikondamer har str 70 og 80B. Hi
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 psykiske problemer skal jo ikke løses med operasjoner da... smarta... Her må man jobbe med hodet, ikke med kropp! Man må jobbe med selvinnsikt og selvtillit.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Det er ikke gitt at disse personene er mindre oppegående. Det er som regel mennesker som tar et valg; nei jeg kan ikke fikse dette problemet med samtaler hos en psykolog. Det er kanskje ikke bryststørrelsen som er så "psykisk", men problemene det fører med seg kan bli det. Herregud "smarta". Vær så snill å hold deg for god for frekkheter!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Ja, beklager, klarte liksom ikke helt å dy meg, men den var over streken. Var da du som sa at det var et psykisk problem. For øvrig synes jeg folk gjerne må pynte på utseende sitt. Skader jo ikke meg... Jeg har tenkt å få brystløft når jeg er ferdig å få barn. De henger ekstremt. Men jeg har ikke psykiske problemer av den grunn. Jeg vil bare se bedre ut.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 Og en annen ting... Som har med dette med å få offenlig støtte til operasjoner. Har man en fysisk plage er det jo medisinsk. Ville jo vært helt vanvittig hvis alle som hadde psykiske plager som følge av utseende skulle få dekket operasjoner... Altfor mange som ikke er fornøyde med utseende sitt. For stor nese, små lepper, liten hake, tykke lår, for liten rumpe... osv. Du må da se at det ikke går an å åpne for skjønnhetsoperasjoner på bakgrunn av psykiske plager...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har store problemer med sex livet fordi mannen min har mercedes mens jeg bare kjører rundt i en liten rusten polo. Føler meg liksom så mindreverdig pga den lille bilen. Tørr ikke gå ut av huset i tilfellet naboene skal se at jeg kjører rundt i den stygge lille bilen. Synes staten skal dekke en ny bil til meg slik at jeg slipper å ha disse problemene!
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #9 Skrevet 9. oktober 2008 Brystreduksjon gjøres ofte pga man får vondt i ryggen, da er det et fysisk problem. Synes det er trist at folk er så lite fornøyde med seg selv at de velger å operere seg. Det er alltid en risiko ved en operasjon, og skjønner bare ikke at folk er villige til å utsette seg for det pga utseendet. Jeg er klar over at mange har komplekser, men hallo, ingen er perfekte. Da trenger man heller psykologhjelp for å lære å sette pris på det man er fornøyd med, og prøve å flytte fokus vekk fra det man er mindre fornøyd med. Jeg synes IKKE slike operasjoner skal dekkes av staten før de vanlige helsetjenestene har blitt mye bedre. Pengene bør heller brukes på livsnødvendig behandling. Når det er sagt er alt dette puppestyret fullstendig oppskrytt. Menn liker pupper, og de fleste bryr seg ikke så mye om størrelsen. Jeg synes forøvrig små pupper er kjempefint.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #10 Skrevet 9. oktober 2008 Det ER noe annet med fysiske plager pga for mye bryst enn dårlig selvtillitt pga for lite! Jeg har str 75 ff, og når jeg er ferdig med barn, skal det reduseres kraftig! Jeg har hittil ikke vært plaget med ryggsmerter og dype søkk i skuldrene, men det kommer vel i løpet av svangerskapet, tenker jeg. Dessuten blir folk ofte enda større med alderen, og det orker jeg ikke tanken på en gang. Det er umulig å finne klær som passer til en kropp med 110 i brystmål og 70 i midjemål...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #11 Skrevet 9. oktober 2008 Ja, det er det. Men det går faktisk an at man blir mindre med årene også. Det har jeg blitt:)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #12 Skrevet 9. oktober 2008 Det vil jeg også bli! Har bare vokst de siste 22 årene- hvor skal dette ende?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #13 Skrevet 9. oktober 2008 Er du under 30, ville jeg iallfall ventet noen år. Her forsvant et par størrelser rundt 30-årsalderen...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #14 Skrevet 9. oktober 2008 Ja, gid det var så vel- er snart 35...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #15 Skrevet 9. oktober 2008 Ok, da har jeg ingen gode oppmuntringer om dette:(
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #16 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg vet om en som fikk sponsa puppene på sykehuset fordi hun hadde så store psykiske problemer med de naturlige. Så staten sponser, bare du har gode nok grunner å klarer å mase deg til det.. Men den skal hun ha. Puppene ble fine de. Ikke sånn som de fæle overproposjonerte puppene som mange opererer på seg,men de ga henne et veldig naturlig og pent resultat, kunne aldri gjettet på at de var falske.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #17 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg kunne få dekket forstørring+løft ettersom jeg hadde gått kraftig ned i vekt, og vevet i brystene var blitt deformert av dette. Likevel valgte jeg å bli operert ved privatklinikk, og betale selv, enn å få dekket operasjoenn ved offentlig sykehus, der ventetiden er min. 1 år. Dessuten synes jeg også at kosmetiske inngrep, uansett hvor medisinsk indikerte dem måtte være, burde nedprioriteres! jeg ville ikke være en av em som en tildelt 30-50 000 av helsebudsjettet til nye pupper, når en gammel mann med skarv pensjon, ikke engang får refundert utlegg for spesialsåler i skoene som han er nødt til å ha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå