Gå til innhold

Ibux når en prøver å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde eggløsning for et par dager siden. Er det noen som vet om det er dumt å bruke Ibux som smertelindring nå? Vet at en ikke skal bruke det i første trimester men noen som vet om det kan virke negativt ift det å bli gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man bør holde seg til paracet, men ibux er ikke farlig. og har ikke noe å si for fertiliteten.tenk hvor mange som bruker medisiner som ikke vet at de er gravide.. blir nok ikke noe misforster av en liten ibux:) styr unna naproxen og den typen smertestillende, er visst ikke bra for prøvere...

Gjest nanny carrie
Skrevet

Hvorfor sier du sånt nattalia? Ibuprofen kan påvirke fertiliteten jo.

Skrevet

Takk for svar! Tenkte mer på om det påvirker en evt festing. Er jo litt blodtynnende og ligner litt på naproxen trodde jeg;)

Skrevet

Ibruprofen og Ibux kan som nanny carry sier påvirke fruktbarheten og de anbefaler alle som prøver å bli gravide å bruke andre type smertestillende.

Skrevet

Jeg har også hørt at man skal holde seg borte fra Ibux. Paracet er "greit", men fastlegen sa til meg at man bør prøve å holde seg unna alt av medisiner i 1. trimester...

Skrevet

Takk for svar! Hadde en mistanke om det ja;). Har migrene og kan ikke bruke mine vanlige medisiner nå. Får prøve en paracet tror jeg

Skrevet

regner ikke med at dette var spørsmål om det var farlig å ta fire tabletter om dagen lissom over tid, men å ta en pille for hodepine eller hva d nå måtte være sånn akutt.. det er overhodet ikke farlig som prøver, ifølge min lege hvvertfall.. (jeg tar en ibux kanskje en gang i måneden hvis jeg får vondt i i hodet og spurte han om dette)

"Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig", står der i felleskatalogen. at det frarådes å bruke ibux i 1. og 2. trimester og som prøver går på lenger tids bruk/større doser enn en enkelt pille.

Skrevet

Ibux skal visst hemme eggeløsningen, derfor er den ugunstig for prøvere. Og kanskje den påvirker festningen også??

Skrevet

Pinex inneholder samme virkestoff som paracet,- paracetamol, og er også helt ok. Ingen vits å ta sjansen spør du meg, når det finst flere andre piller som fungerer helt fint. :-)

Skrevet

Jeg var på medisinkurs for ikke så lenge siden og da snakket vi om ibux... ibux er litt blodfortynnende, og bør ikke brukes av de som prøver å få barn, for ibux kan gjøre det vanskeligere ved festinga av egget...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...