Gå til innhold

Tell trivselen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 27+0 i dag. Er det nå jeg skal begynne å telle? Prøvde å finne nettsiden, men kommer ikke inn på telltrivselen.no

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På mitt skjema står det at man skal begynne å telle fra uke 28 (28+0 altså)..:)

Skrevet

Telle trivsel tror jeg er oppskrytt. Min sparker jevnt hele dagen, og mye. Har ikke tid og orker ikke sitte telle sparkene, vil heller kose meg med det. Så lenge du ikke merker avvik eller forandringer så er alt vell og bra. Har du en dag med lite spark kan det være at du har spist lite, sovet dårlig, er sliten eller stresset, opplever du to dager kan du ringe og få kontroll.

Tror tellingen gjør deg gal.

Skrevet

Da måtte jeg også ha notert hele dagen. For denne babyen sparker myyye og ofte gjennom hele dagen.

Jeg tror også man vil merke på egenhånd om babyen plutselig sparker mindre eller ingenting.

Skrevet

Sånn tenker jeg også... Jeg vil kose meg med sparkene - og ikke bli stressa om småtten tar seg en hvil akkurat idet jeg har tenkt å telle spark. Jeg føler meg helt trygg på at jeg kommer til å merke det hvis han sparker for lite en dag. Koser meg jo sånn med å kjenne at han sparker og rører seg der inne. :)

Men for all del - for noen vil kanskje Tell trivselen gi ro og trygghet? I så fall er det jo finfint. :)

Skrevet

Jeg har også vært negativ til denne tell trivselen kampanjen, mye fordi jeg har hørt negative ting om den her inne. Men jeg tror uansett jeg kommer til å prøve. Ikke så mye for min egen del, men pga at det kan hjelpe de som forsker på emnet. Står en del info om dette i brosjyren...

Det er jo heller ikke snakk om å telle spark hele dagen, men å ta tiden på hvor lang tid det går før den lille har sparket/dultet 10 ganger. Ofte er de jo veldig aktive akkurat når man har lagt seg, så da tar det bare et par minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...