Gå til innhold

Trofê eller ikke - det er spørsmålet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sier en forsker ved SIFO det som jeg har påstått de siste årene....nemlig at å være småbarnsforeldre er en helt annen verden enn å være tenåringsforeldre. Når de er små og vi behandler dem som trofèene våre er det egentlig enkelt å være mamma og pappa. Noe annet når de blir tenåringer og ikke lenger lar seg styre av våre idêer og livsførsel. Men faktisk trår frem som selvstendige tenkende individer.

Vi kan om ikke annet, håpe at vi har gitt dem et godt grunnlag uten for mange drømmer som brister underveis, for egen del også;-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmm hva er det du sier...... skal de bli selvstendige også????

Nei det vil jeg ikke:-))

Vi får gjøre det vi kan, så de kan møte livets virkelighet uten altfor mange falske illusjoner..... Drømmeslott er det mange nok av eller???

Men det du sier om trofeèr er i grunnen sant, og etter å ha lest artikkelen så må jeg smile litt.... Jeg er nå ikke blandt den overklassen i hvertfall.....

Skrevet

Ha ha ha, det som står i artikkelen tror jeg er HELT sant!!! Både navn, klær og annet som vi velger for barna våre, er et uttrykk for hvordan vi ønsker å stå frem selv. Skikkelig patetisk noen ganger, det har jeg maaaaange eksempler på, ja.

Men jeg får vel ikke lov å kaste stein fra glasshuset mitt? He he he....

Huff, jeg håper lille snuppelure blir rede til å tenke og handle selv etterhvert, med littegranne fornuftig i bagasjen :)

Skrevet

Og når du snakker om "fornuftig i bagasjen" så regner jeg med at du snakker om Reimaklær, de riktige ullklærne og sånne viktige ting?

Eller tar jeg kanskje fullstendig feil mon tro....................................eh.....kanskje det ja;-D

Skrevet

Ja det er det som er greia....

Vi pakker bagasjen deres med reima, og sånn ull som er inn (selv kjøper jeg Janus, og det er sikkert ikke bra nok) og så noe som heter Sorel sko, i blandet litt minime og rockstarbaby klær ha ha ha ha ha ha.

Skrevet

But of course!

Bagasjen til snuppelure består foreløpig i en drøss med billige små perlevesker fra spanske markeder og en liten rosa godterikoffert med ukrainske penger og barbieklær.... Fornuftig, ja!

Skrevet

Shame on you girl!!!

Skrevet

Du har vel skaffet dem hver sin rockering?

Skrevet

Hahahahahaha, ukrainske penger kan hun jo rett som det er få bruk for. Smart å være proaktiv:-)

Skrevet

Så lenge du ikke slipper henne ut av redet som 25 åring med samme bagasjen:-DD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...