Gå til innhold

Uke 42 jentene - Hvordan går det med dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det ikke lenge igjen til det er vår tur jenter!!!

Jeg skal på ultralyd i morgen og er ganske så nervøs, er bare så livande redd for at det ikke skal gå bra.

Håper vi alle har utviklet fine gullegg og at alt går etter planen!

Har sprøytet i en uke og kjenner noe i høyre eggstokken, men på venstre siden så kjenner jeg lite. Trøster meg med at det er jo ikke antallet som teller.

Jeg synes det bare er så nervepirrende, det er ikke lett å konse på jobben akkurat i disse dager.

Jeg har tro på at dette vil gå bra, det må bare gå bra. Skal se det blir gullegg, graviditet og barn på oss denne gangen:-)

Vil gjerne høre fra dere andre jenter! Vært på ul noen? How does it feel??

Klemmer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei Lucy73, har inne et innlegg her inne på ass.befrukting nå over min frustrasjon....bare ett egg som er stort, ett som er mellomstort om flere som mest sannsynlig ikke kommer til å bli noe....men jeg har økt dosen og håper på et lite mirakel :-)

lykke til i dag, håper det går bra for deg!

klem fra

Skrevet

Hei!

Jeg var på kontroll i går. Jeg fikk ikke vite noe om størrelse eller antall. Fikk bare beskjed om å fortsette på Puregon 300 IE til søndag og komme på ny kontroll på mandag.

Vi kunne regne med egguttak på onsdag.

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Jeg skal også inn på UL i morra og nå begynner nervene å melde seg litt merker jeg... Jeg er skikkelig oppblåst i magen, og full av blåmerker etter stikkinga, akkura som det pleier. Jeg kjenner noe i eggstokkene ja, akkurat som det stikker litt innimellom og så har jeg vært litt småkvalm innimellom. Så alt kjennes ut som det har gjort før og det er jo betryggende. Sist hadde jeg rekordmange egg til meg å være men er ikke så opptatt av antallet bare det blir ETT bra å sette inn ut av det. Og håper ikke gubben har blitt HELT steril siden sist ;-)

Skrevet

Lykke til på ultralyd i morgen og på mandag jenter.

Jeg var på ultralyd i dag og har fått time til uttak på mandag! Innsett blir på onsdag!!

Gud må jeg ha noen skikkelige superduperegg å bidra med da!

Jeg tror på det meste som går an å tro på når det virkelig gjelder, hihi.

Ble så lettet i dag at akkurat nå er jeg med godt mot.

Hun fant 10 folikler på ene eggstokken og 2 av dem blir kanskje overmodne, var 20mm i dag. Resten var fra 14-18mm, satser på et superegg blandt dem. Også endret hun på dosering av spray og sprøyter.

Andre eggstokken kunne hun ikke se engang. Haha. Den har vi ikke hørt før. Den kom til syne et lite øyeblikk og forsvant igjen. Hun såg ingenting der. Hun mente luft i tarmene låg i veien og at den nok var liten. Litt rart, men det bekymrer meg ikke så lenge jeg klarer meg med den andre.

Har ringt til akupunktør som skal være med meg ved innsett.

Igjen, lykke til i morgen! Krysser fingre og gleder meg til å høre hvordan det har gått.

Klem

Skrevet

Her blir det ul på mandag , og forhåpentligvis innsett på torsdag ( for da har jeg fri fra jobben hehe )

Skrevet

Var på ul igår - tilsammen 6 eggposer. Håper det er egg ialle! Nå er jeg spent! Egguttak på tirsdag, så det er ennå noen dager til Gruer litt for det - men kjempemotivert for å få det overstått. Holder på med akupunktur også. NÅ SKAL DET GÅ!

Skrevet

Kruttønna: Hvor ofte skal du ta akupunktur?? 6 eggposer høres lysende ut!

Håper på søsken til Edvart: Er spent på å høre hvordan deg gikk med deg på ul i dag??

Lillebie: Ønsker deg virkelig lykke til på ul på mandag! Krysser fingrene! Det MÅ bare gå bra for deg.

Lykke til Mazza og Morgensol på ul mandag også!

Håper så inderlig at vi skal få det til denne gangen alle sammen. Nervene har begynt å melde seg etter ul i går. Balansen mellom hell og helvet.. er så hårfin. Får bare puste med magen og prøve å ta det med ro. En ny etappe er kommet for nå skal EL-sprøyten settes i morgen! Får finne fram bruksanvisningen. Oioioi

Skrevet

ååå lykke til Lucy73, så spennende :-)

tusen takk, jeg krysser alt jeg har jeg også for at det blir uttak og ikke minst innsett på meg :-) denne gangen SKAL vi bli gravide alle mann!!!

:-)

Skrevet

Jeg har tatt to akup.timer forrige uke (dvs. uken før uttak/innsett), ny time dagen etter uttak. Så tar jeg en samme dag eller dagen etter innsett. Så et par til i uken som følger. Deretter får naturkreftene råde!!!

Lykke til til deg og alle andre.

Skrevet

Da er kontrollen overstått. Fikk en annen lege i dag. En meget hyggelig mann. Han var mye mer forsiktig en det forrige lege var. Han trengtet ikke å klemme på magen, for å se begge seggstokkene mine.

Det blir ikke helt slik den forrige legen sa, dvs ingen uttak på onsdag. Den blir på fredag istedenfor. Legen ville ha litt større eggposer. De var i dag på 15-16 mm. En var veldig stor, så den ble ikke aktuell.

Det som skjer her nå, er:

* Synarela: I dag, morgen og fram til kl 15 onsdag.

* Puregon: - I kveld og i morgen kveld.

* Ovitrelle (eggløsningssprøyte): Onsdag kl 20:30

* Uttak: Fredag. Frammøte kl 8.

* Ringe å sjekke befruktningen: Lørdag kl 10

* Innsetting: Søndag ca kl 10

Fikk samme sykepleieren som vi hadde forrige uke og hadde på infomøte. Ei meget hyggelig dame.

Skrevet

Hei igjen jenter :)

Var på 3 ul i dag, og vi fant 2 egg på 15 mm og ett på 18, ikke så mye og skryte av men men. Det blir uttak på torsdag og oppsett på lørdag på Nordica. Så nå håper vi det går i orden denne gangen.

Lykke til dere!

Skrevet

Med meg gikk det også bra på UL, hadde et egg på 14 mm, to på 13 og noen på 9 og 10 , skal tilbake på UL på onsdag, håper jeg får en dato til uttak da :-)

Skrevet

Yippi!!! Da har jeg fått hentet ut 8 egg!!!!!!!!!

Alle fra høyre eggstokk. Vet ikke str og slikt, men nå er jeg ett steg nærmere å lykkes:-)!

Er ganske øm i magen, mere enn sisst, men det gjør ingenting - det er bare deilig å ligge her å slappe av og være litt syk.

Har valgt å ikke være åpen om forsøket og på jobben har jeg bare fortalt det til én kollega, som ikke forteller det videre (håper jeg).

Da jeg ringte sjefen i dag og var fremdeles ganske bedøvet fortalte jeg bare at jeg ikke var bra og at jeg er blitt sykemeldt 3 dg.

Først spurte han om hvorfor. Jeg svarte ikke og sa bare at han får sykemld. Så lurte han på hvordan de da skal gjøre det på jobben (som om det er mitt prob). Så sa han at hvis det skal være sånn så kan han bare legge ned hele bedriften. Følte jeg måtte love at jeg er tilbake torsd så det gjorde jeg.

At han tillater seg! (Jeg har ikke en høy stilling eller tjener spes bra, det er vel derfor.) Veldig dårlig gjort for jeg er så og si aldri syk. Sisst var 3 dg. ved forrige forsøk for 6 mnd. siden.

Får bare lyst til å skifte jobb. Det er sikkert bedre i bedrifter med mange ansatte.

Jajja, nå tenker jeg ikke mer på jobben. Måtte bare få det ut.

Nå skal jeg bare ligge her på sofaen og se på tv og sende gode vibber til eggene mine som ligger og blir befruktet!!

Lykke til dere også! Tenker på dere!!

Store smil fra meg! :-)

Skrevet

Grattis med 8 egg ut, kjempe bra :-) håper jeg følger etter snart :-)

jeg forstår det med det med jobben din, har en helt håpløs arbedisgiver selv som klarte å si " ja eneste jeg vet er at du er sånn lesbisk"

( var svaret da jeg valgte å fortelle hvorfor jeg var borte 1 1/2 mnd ved forrgie forsøk, innlagt med overstimulering) blir så sint!!

så blir jeg ikke gravid nå så skal jeg si opp, det har jeg bestemt meg for.

lykke til med innsettet da :-)

Skrevet

Måtte bare le av hva sjefen din sa Lillebie, at det virkelig går an å være så idiotisk! Helt utrolig.

Men, det var før jeg ringte sykehuset. Av mine 8 egg så er bare 1 blitt befruktet. Noe så deprimerende, og jeg som var ved så godt mot.

Pff, nå må jeg holde ut helt til i morgen før jeg får vite om det har delt seg eller om vi må avslutte hele greia.

Skrevet

Jeg har snakket med fastlegen. Hun sykmeldte meg til neste tirsdag, men jeg kunne få sykmelding i hele rugeperioden, hvis jeg ønsker det. Vi skulle se an hvordan jeg er i neste uke.

Skrevet

Hei jenter. Ja her er det ikke så mye nytt egentlig, har nå vært på kontroll fredag, mandag og skal i morra igjen - onsdag. Mange eggposer, synes han legen telte 14 men han mumler jo bare med seg selv, men de er for små, så må da gå lenger enn planlagt på sprøyter og spray. Kjenner jeg ikke helt vet om dette er dårlig eller bra, hjelper jo liksom ikke så mye med mange egg hvis ingen av dem modner seg. Har aldri vært så mye på kontroller før, og så så bånn kjedelig å måtte komme inn kl 09.00 for blodprøve og så har du ikke time før kl 15.00 Må jo være der hele dagen. Har vært en del på IKEA for å si det sånn. Ja ja. Får se om det blir uttak i det hele tatt denne uka, da blir det fredag tipper jeg, men aner ikke om de setter inn egg på Riksen i helgene? Synes i grunnen jeg har fått at for lite info. denne gangen her. Legen bare sa til meg sist - ja du må nok komme inn til onsdag igjen. Så måtte jeg spørre sykepleier etterpå om han mente kontroll eller uttak. Nei, nå er jeg litt drittlei og sur. Men det er vel lov når en er sprengt full av hormoner :-) Jeg er ikke laga for å vente sånn. Vil bare ha et svar og få det overstått nå.

Skrevet

Alt bra på ul , så her blir det innsetting på fredag , hvis de overlever tininga da vel å merke...men det får jeg jo ikke vite før torsdag eller senest fredag morgen....setter inn to som jeg har gjort de andre gangene :)

Skrevet

Riksen setter inn egg i helgene. Jeg skal på innsetting på søndag.

Skrevet

3 egg hentet ut igår - telefon idag: Alle 3 er befruktet. Innsetting imorgen.GLAD!!

Skrevet

jeg har vært på ul i dag, og jeg må bare få sagt hvor kjapp og lite...menneskelig blakstad her. jeg har vært hos vikaren hennes Heidi Høgdal denne uken, da blakstad har vært på ferie....og hun er så søt og hyggelig, bruker god tid og måler gjerne folliklene 2 ganger for å få det riktig.... så er blakstad tilbake da. satte staven i meg og så ca 3 sekunder på høyre side " ja der var ett egg" og vrei om til venstre side " jepp et egg der og" og jeg bare ..." ehm...på skjema som du ser foran deg så har høgdal funnet flere folikler for to dager siden "

blakstad svarer " jada det er to egg her"

blir så oppgitt, hun sjekker meg ikke ordentlig...fikk tom bilde av egga mine av høgdal, og kan telle de utifra ultralyd bildet!

får så lite info, men klarte å dra ut av henne at det mulig blir uttak på søndag eller mandag, så da hører jeg egentlig inne på uke 43 :-) men får nå se på kontrollen på Fredag.

Skrevet

Uff slikt er ikke noe hyggelig!! Måling av foliklene er jo en del av spenningen vår. Ser det er mange som ikke er helt fornøyd med Blakstad. Jeg går hos en hyggelig mann som nesten er like spent som meg hver gang :). Han har drevet med egen klinik med IVF tidligere. Han holder til i Tønsberg og heter Tom Seeberg, så han kan anbefales på det varmeste for de som har mulighet til det.

Uansett lillebie så håper jeg du får ut mange spreke egg!

Har foresten fått inkvartert meg har nede i Køben i dag, og skal ha egguttak i morgen, veldig spent, Fikk ut 3 egg forrige gang hvorav to ble befruktet. Litt kjedelig og gå å tasse her alene, forrige gang var sambo med, mye mye hyggeligere.

Skrevet

Ai, Lillebie, høres ikke noe hyggelig ut hun legen din. Det sisste vi trenger nå er sure folk som ikke tar oss på alvor. Men bare tenk på det at nå trenger du snart ikke se henne igjen. For denne gangen skal det gå bra! :-). Håper ikke du forsvinner fra denne uken forresten!

Det er så flott at ingen av oss har trengt å bryte. Med meg var det på nære nippet. Som sagt så ble bare 1 av mine 8 befryktet, ble holdt på pinebenken til kl 8 i dagtidlig, da ringte de meg og fortalte at egget hadde delt seg i to og at det ble innsett.

Da jeg kom kl 11 var det delt i 3. Vet det ikke er veldig bra, men de mener at der er sjanser for at det kan gå. Jeg hadde virkelig tro på at det skulle gå bedre denne gangen og at jeg skulle få noen på frys. Men men, jeg gir ikke opp, der er enda håp!

Lykke til Kruttønna, Lillebie og alle andre med deres uttak og innsett!!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...