2hærligegutter Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Ha på vekkerklokke til kl 4 for å gi pupp, for å se om han da kanskje ikke våkner 5:30. For våkner han da vil han ikke sovne før 7 - 7:30 og da må vi jo opp:( Noen som har erfaring med dette
BobleKroppen Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Du må jo gjøre det du selv vil, men tror nok ikke jeg hadde gått for den løsningen. Å vekke et barn på 6 mnd for å tilby mat, tror ikke jeg er det rette.... Når et barn har blitt 6 mnd, har det egentlig ikke behov for mat om natten i hele tatt, og det med å våkne tidlig tror jeg vil forsyve seg kun med hjelp av tiden. Men selvfølgelig, vil du så prøver du:-) Og masse lykke til!
2hærligegutter Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2008 Vet det ikke er det beste å vekke for mat, men det er en måt å unngå å bli vekket 5:30 å ikke sovne igjen. Skal prøve å drøye maten kl 1. Han er ikke så veldig tålmodig når det gjelder dette, vi var oppe hver 3 time for bare 3 uker siden, så dette er for meg en forbedring, hadde vi bare blitt ferdig med det å være våken i 1,5 t på natten. sånn som det er nå så funker det dårlig
2 hjertegull :) Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har lest en plass (ikke spør hvor) at det er en helt grei måte å gjøre det på.. For å kutte ned / slutte med nattmat.. At du vekker litt før babyen pleier å våkne, og så forskyver det gradvis.. Så jeg ønsker deg masse lykke til, tror nok det kommer til å gå helt fint.. Så kan du forskyve så mye til slutt at han ikke våkner før syv - halv åtte.. Å, men kanskje 4 er litt tidlig hvis han ikke pleier å våkne før halv seks? Hmm, jeg vet ikke.. Du får prøve deg frem.. Uansett så kan babyer spise i halvsøvne uten problemer, så som sagt, jeg tror det går helt fint
2hærligegutter Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2008 Kan ikke forskyve det på morgenkvisten, for hvist han våkner av seg selv i 5-6 tiden sovner han ikke på lenge det er det som er problemet. Men lurte på om jeg skal prøve å gi han mat nå før jeg legger meg for så å vekke han i 4 tiden. Kan jo selvfølgelig ikke ta samme tidspunkt hver natt, for da vil han jo begynne å våkne av vane. Nei får prøve meg litt frem,vil jo kutte ut nattmaten, men må nesten ta en ting av gangen
Bianca83 Skrevet 9. oktober 2008 #6 Skrevet 9. oktober 2008 Hm...er 05.30 nattmat??? Her er det morgen uten tvil. Og jeg tror helt sikkert at babyen din vil forskyve dette tidspunktet litt etterhvert. For meg høres det ut som om babyen din sover natten igjennom allerede, men det kommer kanskje ann på hva man sammenligner seg med.. Noen babyer våkner tidligere enn andre. Her våkner min sånn kvart på 6-6tiden og da er det morgen her og vi står opp, det har bare blitt sånn og jeg får ikke styrt det på noen annen måte, umulig å få til å sove igjen etter det. Og så har hun sin første blund igjen etter to timer og sånn går dagen. :-)
Bianca83 Skrevet 9. oktober 2008 #7 Skrevet 9. oktober 2008 Og jeg så nå at babyen din ikke sover natten igjennom, og skjønner at 05.30 er tildig når man har vært oppe noen ganger om natta, helt klart!!! men ville bare få frem at her i gården er det morgen og ikke natt.Så det er jo forskjellig. Skriv og fortell hvordan det gikk i natt. Er spent på om du fikk en litt lenger morgen :-)
BobleKroppen Skrevet 9. oktober 2008 #8 Skrevet 9. oktober 2008 Hvordan gikk det inatt 2hærligegutter? Har tenkt på deg/dere:-)
2hærligegutter Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. oktober 2008 Vet du det gikk kjempe fint, ikke helt etter planen, men bedre. Gav han pupp kl 23 før jeg la meg, satte på vekking 4:30, men han våknet 2:30 prøvde vann, men det var ikke bra nok:) fikk pupp. Slo av vekkingen, gir ikke mat etter 2 timer, og legger ikke til noen flere nattmåltider, de skal jo bort etterhvert. Han sov til litt før 7, så da var jo mor fornøyd. Skal gjøre det samme i kveld, gi enten mm ell. mme før jeg legger meg, ikke til samme tidspunkt for vil ikke lage en uvane av dette. Så får vi se hvor lenge han sover da. Oppdatering kommer i morgen, vi krysser fingrene på at det går like bra
2hærligegutter Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 9. oktober 2008 Må bare dytte litt jeg så den ikke blir borte i morgen når jeg kommer med oppdatering:)
2hærligegutter Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 10. oktober 2008 Det gikk kjempefint i natt. Han fikk mat 23:30, og våknet igjen 2:30, og da sov han helt til 7:30 (tror jeg da, har ikke hørt noe). Han ble plasert i senga til meg kl 8, så dag har jeg fått sove lenge:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå