Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Min mann betaler barnebidrag for sine to barn der den ene er over 18 år. Han betaler tilsammen 13 000 kroner hver måned. Før eldstejenta ble 18 år laget moren en søknad på vegne av datteren at faren skulle betale bidrag etter fylte 18 (og det har hun rett til). Det ble da avtalt at NAV skal kreve inn pengene fra mannen min (selv om han alltid har betalt bidragene til rett tid i 12 år) og viderebetale til "bidragsberettiget". Nå viser det seg imidlertid at jenta ikke har sett en krone dette halvåret etter 18-årsdagen. Moren har oppgitt sitt eget kontonummer til NAV og mottar dermed alt. Mannen min snakket med NAV i dag og de sa at så lenge ikke jenta klager, vil de ikke undersøke dette nærmere. Men jenta er dypt lojal med moren og sier at hun ikke vil ha pengene. Men det at hun ikke vil ha pengene betyr jo ikke at moren skal ha dem !! Jenten jobber masse ved siden av skolen for å få penger til russefeiring og jeg kjenner det irriterer meg at hun ikke får de 6500 kronene som tikker ut hver måned og skal være hennes. Har dere noen råd eller erfaringer ?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Dette blir for dumt, har ingen erfaring med akkurat dette. Men jeg og mange andre jeg kjenner har mye erfaring med krangling med nav ang rettigheter.(permisjonspenger, sykemeldinger osv.) De forskjellige saksbehandlere sier forskjellige ting og ofte gidder de ikke sette seg inn i lovverket en gang. Fordi den du kom til egentlig har kunnskap til andre felt. Ikke gi dere så lett. Hadde jeg gjort det hadde jeg måttet gå uten permisjonspenger året jeg gikk hjemme med minste mann. De sa at jeg ikke hadde rett på permisjonspenger, men lovverket sa noe helt annet... Stå på, møt opp på nav kontoret og be om å få snakke med noen andre hvis den dere møtter ikke tar handling.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Det jeg vet sikkert er at all inntekt hun har over 40.000 skal tas med og dermed redusere bidraget. Har dere noen samvær, er hun noe fast hos dere? I såfall skal dette tas med. Så lenge hun er over 18 trenger ikke mor signere samværsavtale. Samboer her betaler bidrag til en på 18 år, men mor har ikke vært innvolvert i dette i det hele tatt.. Dette er opplysninger far kan levere i klage til NAV. Man ønsker jo i det minste å reduere bidraget så mye som mulig siden det går til ekskonen...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Inntekt barnet har.. Og i utgangspunktet skal ikke mor ha dette bidraget. Ville tatt dette også med i en klage..
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #5 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg ville på vegne av barnet anmeldt mor for svindel, jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå