BergensBerta*gullgutt* Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 jeg må spare opp mm til helgen da vi skal i 50 årsdag uten barn, men får ut så lite no når eg pumper meg(20 ml) så lurte på om eg kan sette det i kjøleskapet og om en time pumpe mer og blande dette før eg fryser det???
Erisa* Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Det skal vel gå bra hvis du setter det rett i kjøleskapet og så rett i fryseren:)
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 du kan fryse etterhvert og... bare helle oppå den ferske og inn igjen i fryseren...
mamman til to gutter Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Du må ikke blande kjøleskapkald melk med nypumpet, dvs ikke pumpe i kald melk, da kan den bli sur. Du må pumpe i nytt beger og så avkjøle det før du blander og evt fryser. Eller du kan som en annen skrive, fryse ned litt og så fryse mer over, men bare hvis det du fryser sist er mindre enn det som er der fra før (fryktelig dårlig forklart, men les på ammehjelpen.no, så skjønner du det sikkert bedre)
Makko med to små gutter Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 kontakt legen din, og få en nesespray som hjelper på uttdrivinga. jeg har ikke problemer med amming og gutten legger på seg 200-300g i uka. men fikk bare ut 30-40ml når jeg pumpet fulle bryst. med nese spray "hoppet" vi opp til 100ml.... Jeg synes også avent pumpene er enklere enn medela....
It's all about me Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 Dette er min erfaring. 1: Elektrisk pumpe er alfa omega 2. Pump om morgene rett etter at du har stått opp. Da får je fort ut 250ml i løpet av 10min på en pupp. resten av dagen kommer jeg ikke opp i 50ml engang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå