Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Har L3+, P1+, B1+ og nitritt i urinen + blodtrykk på 134/94 (de sender deg på sykehus ved 145/95)... Ble litt bekymra kan du si. Skal tilbake på fredag med ny urinprøve og for å ta nytt blodtrykk... Fikk streng beskjed om å ta det med ro og bare slappe av nå. Bli oppvarta som en prinsesse...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Det er absolutt ingen automatikk i oppfølging av sykehus/poliklinikken ved blodtrykket du nevner. Det er garantert mange her som har hatt høyere blodtrykk enn det som også har fått beskjed om å dra hjem og hvile. De ser på symptomene samlet, og du kan være sikker på at legen ikke hadde sendt deg hjem om han hadde vært i tvil. Det letteste for ham hadde jo vært å overlatt deg til poliklinikken:-) Slapp nå av som du fikk beskjed om. Grunnen til at du skal tilbake fredag er ikke at det er ille nå, de vil passe på hvordan det utvikler seg. Kos deg med tv og dib, nå.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 jeg tenkte nå først at du har urinveisinnfeksjon! Har du andre symptomer på det? i forhold til svangerskapsforgiftning er det jo bare blodtrykket som er relevant..og det kan bli forhøyet om du er stresset ol! ta det med ro du.. hadde ikke bekymra meg flr det:)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Du kan IKKE ta det for gitt at legen ville sendt deg videre dersom det er nødvendig. Jeg ville ha ringt jordmor eller føden tror jeg. Og hvorvidt blodtrykket ditt er høyt eller ikke har også med hvor høyt blodtrykk du har til vanlig. Har det blitt mye høyere i det siste, eller har du ligget jevnt høyt hele veien? Jeg hadde svangerskapsforgiftning, og mitt blodtrykk var omtrent som ditt er nå. Men jeg har til vanlig et meget lavt blodtrykk. Jeg mener ikke å skremme deg, altså. Jeg vil bare advare mot å blindt stole på en almennlege i disse spm.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Proteiner og leukocytter er også sentralt, husker du sikkert om du kjenner til dette.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Herregud, legen følger opp ved å be henne komme tilbake etter tre dager. Det skal bli fint for fødeavdelingene om alle som får beskjed fra fastlegen om at det foreløpig ser greit ut skal komme springende for dobbeltsjekk!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 men +1 på proteiner... det er jo bare spor! men selvfølgelig viktig å være obs, men hadde ikke vært hjemme og vært redd! ettes så kan leucocyttene være at urinprøven ikke er tatt sterilt!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 Der er vi helt enige, jamfør anonym under her :-)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #9 Skrevet 8. oktober 2008 Hei. HI her... Var hos jordmor, ikke allmennlege. Det var hun som forklarte det med blodtrykket. Hadde det vært litt høyere så hadde hun sendt meg på sykehuset sa hun. Vet at det ikke er noen fare enda, og at jeg fikk beskjed om å komme på fredag bare for å holde øye med ting. Men hun sa også at hun er bekymra i og med blodtrykket. Har hele tiden ligget ganske jevnt på ca 110/60. Det meste jeg har hatt er 118/66. Fikk også beskjed om å følge med de andre symtomene jeg har. Som kvalme, hodepine og stikkende smerter i høyre side under brystbuen til tider. Og hvis jeg begynte å få synsforstyrrelser. Magen sank ned igår og hodet festa seg. Er slapp og sliten så nå ligger jeg bare å slapper av på sofaen med pc'n. Har ikke stressa noe heller så blodtrykket skulle egentlig ikke vært så høyt.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #10 Skrevet 8. oktober 2008 Glemte å si at jeg ikke har symptomer på UVI i det hele tatt. Har aldri hatt UVI heller. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå