Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg ser meg selv som helt ok ryddig dame. Ikke støv på hjernen og ikke slaskete. Vasker kopper,rydder og lager middag vær dag. Men vasking av hus skjer vær 14.dag & støvsuger annen vær dag. Hvor ofte vasker du hus og hvor ofte støvsuger du?
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Støvsuger hver dag Vasker gulv og tørker støv 2 ganger i uken Skifter på sengene hver fredag
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Vasker hus sånn ca 1 gang i uka, støvsuger alt fra flere ganger på en dag til 2-3 dager mellom:) Kommer litt an på. Tar det ved behov. Både husvask og støvsuging.
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Vasker huset godt en gang i uken, rydder og støvsuger hver dag.
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Her vasker jeg klær, rydder og som regel vasker jeg over badet hver dag. Støvsuger en gang i uka i hele huset, annen hver dag i rommene som blir brukt mye. Hver 14 dag så tar jeg skikkelig husvask, tørker støv, skifter på sengene og rydder rommet til guttungen.
Chris&Alex♂♂ Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 støvsuger over stue, kjøkken, etasjen somregel hver kveld. men sånn håndstøvsuger på stativ. det er de rommene det blir mest "dritt" på gulvene og da blir det ikke dratt rundt. rydder hver kveld så det er strøkent til dagen ette på. vasker hele huset hver helg. men det skal sies at jeg har mine sløve prioder hvor det ikke blir fulgt opp like bra. spørs helt om vi er mye borte osv. men somregel er det sånn det fåregår her=)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 Gjør husarbeid hver dag. Støvsuger hver 2. dag. Vasker opp og sann flere ganger om dagen, tørker da altid av alle disker og sann. Støv hver 2 uke, spørs litt.... Vasker gulv hver 1-2 uke...
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 oh, my.. mente jeg var ganske renslig og ryddig av meg, altså..men etter at vi fikk unger-vel.. skal av hensyn til meg selv ikke si hvor ofte/sjelden, hehe
MintCondition Skrevet 8. oktober 2008 #9 Skrevet 8. oktober 2008 Rydder hver dag, samt rydder og vasker på kjøkkenet etter bruk. Støvsuger og vasker hele leiligheten en gang i uka. Vasker gulv på kjøkken og gang en gang i uka i tillegg til den "vanlige" helgevasken.
Rosie the riveter Skrevet 8. oktober 2008 #10 Skrevet 8. oktober 2008 Vinduer: 4 ganger i året Støvtørking: 1 gang i uka Vaske gulv: 1 gang i uka Vaske badet: 1-2 ganger i uka Støvsuger: hver dag Vasker klær.hver dag Sånn ca...
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 8. oktober 2008 #11 Skrevet 8. oktober 2008 Sveiper over m støvsugeren hver dag, vasker hele leiligheten ordentlig en gang i uka. Tørker over badet hver dag nesten, hater "møkkete" bad...
simba>>>3gutter Skrevet 8. oktober 2008 #12 Skrevet 8. oktober 2008 Alt for skjelden, ut fra hvordan det ser ut her nå, men jeg har hatt halsbetennelse og vært mye alene med to barn. Vi har akkuat lagt fliser foran inngangen vår og derfor er det masse sand i yttergangen, har ikke orket å ta frem støvsugeren, må prøve å sjerpe meg i morgen. Eller pleier jeg og ta huset ordentlig en gang i uka, tørke over badet ca annhver dag. Skifte på sengene anhver uke eller etter behov, om mini har gulpet mye i senga eller junior har tisset igjenom.
FrøkenSprøken Skrevet 8. oktober 2008 #13 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg vasker kopper og klær, og rydder hver dag. Støvsuger som regel hver dag, noen ganger flere ganger på en dag, og andre ganger går det noen dager mellom. Kommer an på hvor mye sand guttungen drar med seg hjem;) Gulvene vaskes tirsdag og fredag, sengetøy skiftes på fredager, og badet vaskes ved behov. (Minst en gang i uka.) Kommer nok ikke til å vaske så ofte når vi får oss stort hus, men nå bor vi på 50 kvm, så da MÅ det vaskes og støvsuges ofte...
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 8. oktober 2008 #14 Skrevet 8. oktober 2008 Støvsuger alt etter behov, hver 2 eller 3 dag.. Vasker og tørker iallefall 2 maskiner med klær hver dag Vasker gulvene skikkelig hver 14 dag (eller sjeldnere, latskap lenge leve), men drer oftere over med våtmoppen på de mest utsatte stedene. Oppvaskmaskin etc kjøres også hver dag Sengetøy o.l en gang hver 14 dag eller etter behov. Tror jeg har det sånn generelt ryddig og greit, men det flyter over med ting i vår alt for lille leilighet, så støvtørking er det dårlig med
Økologisk_knekkebrød Skrevet 8. oktober 2008 #15 Skrevet 8. oktober 2008 Gjør husarbeid hver dag. Hvor ofte (eller sjelden..) jeg støvsuger og vasker tør jeg ikke si her, for da blir jeg vel meldt til barnevernet av DiB-politiet. ;-)
MammaMia123 Skrevet 8. oktober 2008 #16 Skrevet 8. oktober 2008 Støvsuger hver 2.-3. dag. Tørker støv og vasker huset ordentlig 1 gang i uka. (Har blitt litt mindre ofte nå som jeg har bekkenløsning da) Vasker badet 1-2 ganger i uka Skifter sengklær hver eller annenhver fredag Vasker klær stortsett hver dag, pluss at det ryddes, og kjøkkenet blir jo vaska flere ganger for dag.
Elletuppa Skrevet 8. oktober 2008 #17 Skrevet 8. oktober 2008 Hele huset blir vasket hver 14 dag, støvsuger stort sett hver dag. Vasker gulv som gang, kjøkken 1 gang i uke, etter hvor skittent det er. Liker å ha det på stell, ser hos venner at det kommer ofte ikke ann på hvor ofte du vasker på hvordan det ser ut men om f.eks barna går rundt med mat...osv. har spiser vi kun ved kjøkkenbordet og drikker på kjøkkenet så vi unngår mye gris.
fox`y Skrevet 8. oktober 2008 #18 Skrevet 8. oktober 2008 støvsuger,vasker gulv,vasker do, kopper, klær vær dag. vasker til helgen vær uke,da skifter jeg oxo på alle sengene. spises kunn på kjøkkenet hær også. men har mye med trivsel å gjøre til meg å ha d rent og ryddig rundt meg:)
Mom2Two Skrevet 8. oktober 2008 #19 Skrevet 8. oktober 2008 Gjør husarbeid hver dag, det meste er klesvask, vasker kopper/tørker av kjøkkenbenkene/setter på oppv.msk etter middagen, rydder unna etter ungene og "tar det verste". Tar hovedrengjøring 1 gang i uka. Da vaskes badene, gulvene støvsuger eller vakses, tørker støv, skifter sengetøy osv. Det ser ikke ut her om det ikke gjøres etter ei uke, men det tror jeg er fordi vi bor midt i byen, så drar med mye skitt inn.
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #20 Skrevet 8. oktober 2008 Småvask, rydding, klær ect. daglig. Vaskedamen tar kjøkken, bad, gulv og støv en gang i uka.
Minnie Mom Skrevet 8. oktober 2008 #21 Skrevet 8. oktober 2008 Støvsuger et par ganger i uka med den store støvsugeren, bruker den lille og/eller kost og feiebrett hver dag. Kjøkken tas hver dag, tømming av maskinen, vasking av benk og generell rydding. Bad vaskes en gang i uka. Klær vaskes, brettes og ryddes hver dag. Mine dårlige samvittigheter er gulvvask, vindusvask og støvtørking... ;o(
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 8. oktober 2008 #22 Skrevet 8. oktober 2008 Vasker huset annenhver torsdag. Støvsuger 3 ganger om dagen, vasker trapp, bad og toalett hver dag. Skifter på sengene 2 ganger i uka. Vaskemaskinen går i ett annenhver dag, og oppvaskmaskinen går også cirka annenhver dag.
millie+2klumper Skrevet 8. oktober 2008 #23 Skrevet 8. oktober 2008 Oi! Så flinke alle er da! "Skamme meg litt". Komme hjem til meg og el?. Er altfor slapp. Har det aldri rotete for jeg hater rot men vasking og støvsuging er det værre med. Støvsuger KANSJE to ganger i uken. Vasker hver 14 dag.. Uff, hater det som pesten. Men tar masse kles vask hver dag da og slike ting som MÅ gjøres. Tørker litt støv og sånt.. Skifter på sengene hver 14 dag.
CB-BabyBoy Skrevet 8. oktober 2008 #24 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg rydder vekk småtteri på kvelden hver dag, tar vel kanskje max 10 min. Begge setter selvsagt inn i oppvaskmaskinen etter middag og setter den på når den er full. Klesvask gjøres når det er behov for det; sjekker kurven jevnlig. Jeg vil fylle oppmaskinen før jeg setter den på. Vi gjør sammen rent en gang per uke, kanskje annenhver, men da sveiper vi over med kosten innimellom. Når det gjelder vindusvask, så kan vi vel si at det gjør jeg ikke haha. Vi har bodd her i 6 år og det er gjort 1 gang. Dvs det var farmoren min som gjorde det for hun elsker sånt. Vi bor i liten blokk/borettslag og de fleste vinduene er altfor høyt oppe til at vi rekker opp uansett. Så da er det kun verandadøra/vinduet igjen. Etterhvert nå som vi går tilbake i jobb begge 2 så blir fortsatt ikke husarbeid en prioritet. Dvs det blir gjort 1 gang per uke og det ser ganske strøkent ut her, men jeg prioriterer ikke husarbeid når jeg kommer hjem fra jobb rett og slett. Andre ting som en god middag sammen og familiekos før lillegutt legger seg kommer langt foran.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå