Gå til innhold

Hvis du og barnet ditt fikk 10.000 av ungens farfar

Anbefalte innlegg

Skrevet

kunne du ha brukt 4.000 av de på briller (innfatning og brilleglass, vel og merke) til deg selv?

I går fikk jeg og jenta 10.000 av en jentas farfar (han bor i utlandet og er her svært sjeldent - ikke at det er noe grunn til at han skal gi oss penger, likevel) - vi skulle dele de.. Kunne du brukt 4.000 på deg selv på briller? Jeg anser dele som ca 50/50, men vil, om jeg kjøper disse brillene, sette 6.000 på jentas konto.. Hun har for øvrig alt hun trenger av både klær og leker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det ville jeg ikke.

Om det er ABSOLUTT nødvendig med nye briller (må man, så må man) ville jeg kjøpt noen billigere. Kjøpte mine for 6år siden til halve den prisen og de er like gode den dag i dag.

Skrevet

Finnes det i det hele tatt en grunn til at du ikke skulle kunne bruke penger som er gitt til deg til briller?

Ingen grunn til å overproblematisere.

Skrevet

Ja, så klart. Siden dere skulle dele de så :o)

Skrevet

Ja. Hvis du trenger disse brillene, og ikke mangler noe annet som e viktigere, så ser jeg ikke noe problem med det :)

Skrevet

Hvorfor ikke? Regner med at farfar hadde gitt penger kun til barnebarnet hvis det var det han ville. Kjøp deg briller, du! :-)

Skrevet

nei det kunne jeg ikke gjort. for det første hadde jeg ringt barnetsfar, for jeg tror ikke at han vet at han er farfar en gang. også tror jeg at jeg hadde latt det være opp til barnetsfar og bestemme hva de pengene skulle gå til

Skrevet

Hvorfor skulle du ha av pengene?

Føler han i såfall mente noe til dere begge jeg da. Som feks ei reise til dere to sammen, eller ting til barnebarnet hans, og noe dere trenger i huset som barnet har nytte av. Tror nok ikke han tenkte på brilleinnfatning til flere tusen som var til deg personlig.

Skrevet

Ikke misforstå mortilgunnar, han har gitt det som en gave - bare for å være snill.. Om det er en slags unnskyldning for at han aldri besøker sønnedatteren, er jeg ikke sikker på, men barnets far, altså hans sønn, fikk også penger, så ikke noe problemer med det.

Mulig jeg overdramatiserer, men jeg er usikker på om det er rett prioritering...

Skrevet

Det jeg også lurer på, Solstråla.. Men han var klar på at vi skulle dele - ungen vasser jo i leker og klær, så.. :-p

Skrevet

Hallo, folkens!

Hvis han sa de skulle dele, mente han vel det da.

Og "brilleinfatning til flere tusen kroner", "kjøpt noen billigere" osv, hva er det for kommentarer. Tror ikke mange av dere vet hva briller koster. Og skal man gå med brillene på nesa hver dag, trenger man faktisk at de ser litt bra ut, og er ok å ha på. Det koster faktisk en del! Har man i tillegg to forskjellige øyne, koster det ekstra med glass.

Hvis barnet mitt hadde fått 10 000 kr av barnets farfar hadde jeg satt det rett på konto til barnet.

Hvis jeg og barnet hadde fått 10 000 kr av barnets farfar, hadde jeg glatt delt i to like store deler. Hadde farfaren vært opptatt av at faren til barnet skulle bestemme hva pengene skulle gå til, ville han vel ha gitt dem til sønnen sin og barnebarnet, da.

Skrevet

Selvfølgelig kan du bruke det på briller. Det er jo dine penger. Han har jo sagt at dere skulle dele..... har han ikke?

Synes noen her tillegger seg selv ekstra "evner" når dere kan fortelle hva farfar sikkert har tenkt når han ga henne pengene..?... Godt gjort spør du meg....

Skrevet

Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt briller uten å tenke meg om:)

Hvorfor skal du bruke pengene på ting til huset, når det er briller du trenger?:)

Skrevet

ja altså jeg mener ikke at det er noe galt i at du bruker pengene. og jeg beklager at jeg skrev det sånn (småen klikka litt her så jeg måtte løpe også lagret jeg med utelukene tanke på hva jeg ville gjort ut i fra min sitvasjon)

men om han gir dere en dårlig samvitighetsgave og du ikke tror barnefar vil komme og mene at du har "tatt" barnets penger etter på (for det er jo nok av fedre/mødre som ville ment det) så bruk i vei. hva godt gjør de deg og barnet om de står på konto?

Skrevet

Selvsagt kan du det! Jeg er av den oppfatningen at en husholdning er et fellesskap, hvor mitt og ditt ikke blir overdrevent brukt.

Skrevet

Hvis du trenger briller, er jo alternativet er jo at du bruker 4000 fra egen lønn på briller, og heller sier at dress, sykkel, støvler, sko, tripptrapp, akebrett, bilsete, vogn eller andre ting du selv har kjøpt til jenta tas fra farfar-pengene..

Kjøp deg briller du :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...