Gå til innhold

hvilken bilstol skal dere ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvem er best? hvilke finesser har de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bestilt Maxi Cosi Cabriofix. Den kommer godt ut i tester, den er lett å bære med seg, kan festes i base både med og uten isofix. Finnes flere vogner den kan festes på.

Skrevet

Vi har valgt HTS besafe izi sleep, fordi ryggen kan rettes ut hvis babyen skal sove videre etter bilturen. Babyer tåler ikke å sitte for lenge i bilstoler fordi hodet deres er for tungt og presser på ryggen.

Skrevet

Izi setet er veldig tungt, jeg ville gått for enten maxicosi som nevnt over her eller Britax Rømer sitt Babysafe pluss. sistnevnte har en utrolig god støtte til hodet, samt en pute under rompa som brukes når de er nyfødte. Har hatt både Maxicosi (men ikke siste utgave) og dette og ville helt klart gått for Rømer setet.

Skrevet

Glemte å si at hvis du vil ha et sete som kan festet på vogner så er det stort sett maxicosi som er standard der, så da ville jeg tatt det

Skrevet

vi skal ha maxi cosi. Fint sete som ikke er for tungt. For oss var d viktig at d skulle være lett å flytte og bære på..pluss at d skal jo være et bra sete:)

Skrevet

Har HTS BeSafe Izi Sleep. Det er det setet som er best i test. Fikk beskjed fra søskenbarnet mitt som jobber med bil og sikkerhet om at jeg ikke fikk kjøpe noe annet sete... De blir jo konstant oppdatert på barneseter og sikkerhet på barn i bil. :)

Ja det er bittelitt tyngre å bære med seg, men ikke verre enn at jeg fint klarer det. Det er ikke store forskjellen i vekt på setene uansett. Det kan også brukes med base i blien, er lett å bruke både med og uten. Det passer på understell som f.eks bugaboo. Ryggen kan legges ned på det når det ikke er i bilen. Det skåner ryggen til babyen. Det er vuggefunksjon på setet når det er lagt ned i liggestilling. :)

Skrevet

*bilen* hrm... slurvefeil... :S

Skrevet

Til snuppa på 1,5år har vi besafe izi og til gullgutten som snart skal komme til verden, har vi britax med base.

Skrevet

vi skal ha Rømer/Britax Babysafe plus isofix, sto mellom dette og maxi cosi og valgte dette fordi vi får låne det..

Skrevet

Vi har kjøpt acta graco logico med base. Er generelt godt fornøyd med acta graco sine bilseter.

Skrevet

maxi cosi med isofix;) Vinner så og si alle tester;) vant vel ikke i år, pga de ikke var med i testen.

TIl snuppen på snart to har vi Besafe izi combi x1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...