Gå til innhold

Hajjo...dæbbedube...eehjah

Anbefalte innlegg

Skrevet

Omtrent sånn høres en liksom-telefonsamtale ut. Jeg har om dagen gleden av å se meg selv i miniatyrutgaven. Mitt lille frø har tydeligvis etter utallige timer lært seg hvordan en telefonsamtale går for seg. Hun tar enten telefonen,fjernkontrollen eller noe annet hun måtte ha for hånden og legger godt bak øret. Så sier hun " Hajjoo"! etterfulgt av diverse eeh..JAH eeh..JAH og på denne måten går hun rundt i rommet og har mange og lange samtaler. Det morsomme er jo at det er nettopp dette jeg gjør. Jeg kan jo ikke sitte rolig og prate, men benytter vår "trådløse alder" til å rydde fikse og ditto diverse;)

Det er utrolig gøy og se hvordan man gjennom måneder har blitt studert for så og bli imitert på veien for selvstendige handlinger.

Hilsen stolte-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hahahaha.... det er artig, og jeg opplever at det ikke gir seg med tiden... Nå hører jeg mine egne oppdragelses-setninger sagt av dritgreigutten til dritgreijenta.... hihihi. Jeg må le.

Skrevet

Hehe.Ser lillemor på 14 mnd tar også telefon, fjernkontroll eller kalkulatoren, legger til øret og jabber en hel masse.

Fikk forresten følgende samtale referert fra min datter, lille barnebarn satt på stuegulvet og pratet i "telefonen"

Ada og æ har vært på torget i dag, vil du kom på besøk te mæ i mitt rød og hvite hus?

Mora svarte; har du og Ada vært på torget i dag? Hvorpå lille barnebarn svarte strengt! Hysj mamma. æ snakk jo me mormor!!

Alt sakt på klingende trøndersk!

Søte lille skatten min!

Guttongen på 6 år kan forresten heller ikke sitte i ro å snakke i telefonen. Straks han får telefon i hånda begynne han å vandre rundt, ut på kjøkkenet, på badet, opp på loftet og rundt omkring. Gjerne ei stripe ut også. Slektes på sin pappa der ja.....

Skrevet

Hahaha. Akkurat det der gjør kompisen her også..

Han har en ganske stor leke-mobiltlf som jeg aldri egentlig trodde han skulle skjønne var noen telefon i det hele tatt hihi. Den trykker han villt på nummertastene på, lar det ringe/synge litt og så sier han: Hajjooo??? pappa???? øhh.... hmmmm...ææææ....jaaa... hade...

Og så legger han fra seg tlf. hihi Og starter på nytt igjen med det samme.

Hahaha lille kopimaskinen min :D

I helga så hadde vi den sedvanlige tacoen, det vil jo ikke lillebror ha, men han ville gjerne kose seg med den revne osten.

så han gikk til og fra og tok en neve med ost. Kosa seg glugg i hjel.

Ooojjj, se på gulvet, sa jeg til ham, for det var jo ganske så fint med masse ost på. Oooojjjj, sa han da, gikk og henta kosten og skjøv alt under bordet. -chjånn!

Hahahaha, skikkelig flilnk gutt dette her!

Han har ikke lært det trikset av meg assa, hehehe. Helt sant!

Skrevet

Festlig med slike små kopier! Gleder meg til Minsten her begynner med det.

Fra de store hører jeg både argumenter og måter å snakke på som er prikk likt enten meg eller pappaen, så det er ofte tydelig at eplet ikke faller langt fra stammen....

Skrevet

hallo moomy! Så morsomt når du ser at de tar etter oss voksne. Tror nok at de studerer oss ganske så lenge, og så plutselig så løsner det. Som mor, så datter :-)

Her er det også veldig stas med telefonen. Han har allerede ødelagt 2 telefoner som er mine. Og, her ser han stor forskjell på de som virker og de som ikke virker, og de vil han IKKE ha!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...