Gå til innhold

Gode grunner til å overtale far til å få barn nummer 3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fare for å fa masse kjeft her inne, kan jeg si at jeg mener også at far burde ønske og vite 100% uten "overtalelse" at han vil ha et barn til. Men her i huset bor det en mann som ikke tenker over slike ting. Han lever i nuet. Jeg derimot sitter og tenker over hvordan ting vil bli i morgen og 50år frem i tid. Jeg har så lyst på et barn til. Har mange grunner til dette og har sagt dem til min mann. Men mannen min sier at vi har det jo så bra nå. Hvorfor få flere da?. Ingen av grunnene har fått han til å overhodet tenke i de baner. Du tenker sikkert...Hva med å bare respektere hans ønske og slå seg til ro med det. Men jeg har så lyst på et barn til at jeg klarer ikke tenke helt slik før alt er prøvet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det SKAL være 5 stk i en 5-setersbil ;)

Nei vet ikke helt.. du kan jo prøve å si "åååååh så søt" hver gang du ser en baby, om det så er på tv, så blir han lei tilslutt og gir etter, hehe..

Nei seriøst, jeg aner ikke..

Skrevet

hehehehe...Godt poeng. Håper ikke han nevner at det kan bli tvillinger da:)

Skrevet

-Flere til å passe på dere når dere blir eldre

-Mindre krangling (eeehhhh...)

-De kan passe mer på hverandre

-Kjønn (altså hvis dere f.eks. har to gutter, hadde det vært sååå stas med ei lita tulle)

Disse "grunnene" kan vel alle sammen argumentere i mot også, men hvis mannen din er pittelitt tett, kanskje han tar de for god fisk ;-)

Skrevet

Vel, mitt tips er hvertfall å være enige før dere evnt får barn nummer tre for 2+1 er ikke lik 3... Det ble veldig mye mer enn jeg noen gang kunne forestille meg, overgangen fra 2 til 3. Så da er det hvertfall en stor fordel at mannen er med på det...

Det er enda hyggeligere enn to barn men også myyyye mer slitsomt. Alltid noe som skjer, aktiviteter, bursdager, foreldremøter, 17.mai komiteer, venngrupper, lekser, pappa/mammakvelder på skolen, foreldrefester, forballcuper, turning, . Puuh jeg er ikke en person som egentlig ikke har overskudd, men fatter ikke hvordan de som har 4 og 5 barn i det hele tatt kan få ting til å gå rundt og følge opp barna sine!

Men det var jo ikke det du spurte om. Argumenter?

-de vil alltid ha hverandre, masse glede i huset, godt for søsken å dele oppmerksomhet og omsorg, nydelig å oppleve en baby til, hyggelig med en ungeflokk, eldstemann kan hjelpe til med babyen, at det vil gjøre deg(dere) enda lykkeligere

Skrevet

Hvis mannen din ikke vil ha mer unger,så synes jeg du skal la det ligge en stund. Blir bare masse krangling og frustrasjon når dere vil forskjellige ting,og du kan jo ikke akkurat tvinge ham..

Skrevet

Hmmm...kan jeg ikke tvinge han? Det var rart...trodde det jeg.

Skrevet

Ja da er du like dum som jeg trodde

Skrevet

Og du er like dum som jeg trodde

Skrevet

Anonym 1823 skjønner ikke ironi!

Skrevet

Prøvd med en vanlig familiebil og 3 barneseter baki kanskje??

For de som er intressert i bil, er en 5 seter til 2 voksne og 2 barn...

Utover det, kan man kjøre hva man vil..

Tilbake til topic..

Ingen kan overtale meg til å få nr 3...

Jeg bytter ikke bil for å få plass til fler..

Skrevet

Be han ta ansvar for prevensjon en periode fremover. Slik ble vi tre-barnsforeldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...