Gå til innhold

Hvor mye har du lagt på deg?


Pudding Nr3

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 22 og har lagt på meg 5 kg, til min store forskrekkelse kom 3,5 av de på tre uker! Viser seg at jeg har ulumskheter i urinen og må nå holde meg borte fra søtsaker og for mye karb. Kan dette komme av for stort inntak av sukker og kan jeg spise frukt?? Ønsker ikke svangerskapsdiabetes, så håper jeg klarer å stabilisere dette.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hej jeg er i uke 22 i morgen,

 

Jeg har totalt gått opp 8kg.. Ble også forskrekka for de 5 siste kom siste månden.. hehe.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 23 uker og har lagt på meg 5 kg, syns det var så mye, men skjønner at det er veldig normalt.. sikkert bare at det er uvanlig å se på vekta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå i uke 21, og har lagt på meg 3-4 kg. Ikke kjekt å se at vekten øker, men det er vel normalt... Har ikke hatt så synlig mage før nå, og har sluppet å begynne med mammabukse så langt. Men nå er det vel bare snakk om dager før jeg må det. Det er forresten kun de buksene som har lavt liv jeg kan bruke nå ;)

Men en liten ting, vet dere hva som gjør at vi legger på oss når vi er gravid (bortsett fra barnets vekt, morkaken, større pupper, etc.) Lurer på om vi holder bedre på fettet pga. hormoner eller noe sånt...

Men gleder meg i alle fall til jenta kommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

Er i uke 21 og har lagt på meg ca. 3 kilo.

Og min lille gutt-unge sparker og sparker-det er SÅ fantastisk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har lagt på meg ca 1 1/2 kilo, er 20 uker på vei.. Håper vekta går jevnt opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått opp 11 kg.

Jeg går på krykker nå har prolaps og bekkenløsning.

Og jordmor mener jeg må regne med 10 til siden jeg ikke har mulighet til ¨noen form for aktivitet.

 

Men det er verdt det. Ikke lenge igjen nå:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har visst noe med hormoner å gjøre og, i følge hun som tok ul på meg.. Heldigvis! Kroppen innstiller seg på fettlagring (Særlig på de som har lite fra før), slik at en skal ha reserver til ammingen.. Jeg spiser normalt, som jeg gjorde før, heller litt mindre, ettersom jeg blir fort mett. Nesten ikke søtsaker. Men jeg har klart å legge på meg hele 9 kg, er nå i uke 23. Skjønner ikke hvor de kommer fra.. De første 5 kg kom i løpet av 2 og 3 mnd, var da i en trøtt fase og sov mye, dermed lite aktivitet, men de siste kg kommer jevnt å trutt alikevel.. Håper jeg brremser opp mot slutten, at jeg holder meg under 15 kg totalt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økt apetitt her ja, og "litt" sjokodilla:-)

Gått opp 10,2 kilo... Litt mykje, men bekymrer meg ikke. skal kose meg og det gjør jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 22 å har ikke lagt på meg noe... har gått ned 3kg.. har ikke hadd noe spesielt kvalme heller.. skjønner ikke hva som skjer men hver gang æ blir gravid går jeg ned først så vipper jeg så vidt på +siden.. helt greit får meg :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 22+3 og har gått opp 3 kg.

 

Virker som de fleste har gått opp rundt 3-5 kg (gj.sn.).

 

Har veldig god appetitt og sterkt redusert aktivitetsnivå pga bekkenløsning, så det blir nok flere kilo fremover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg 8 kilo. er i uke 19. Jeg er aktiv . Har god matlyst. har lyst på sunn mat,ikke godterier.prøver å kutte ned på sukker. Det jeg har dilla på er brød med pålegg.

Vet ikke hva jeg skal gjøre for å ikke legge på meg så fort og så mye. Kroppen min krever mat. spiser jeg mindre blir jeg dårli og slapp!!Blir kvalm hvis jeg går for lenge uten mat.prøver å spise lite og ofte.

Sist jeg var gravid for 6 år siden la jeg på meg bare på magen.men denne gangen har det lagt seg på rumpe,armer og lår! Bekymrer meg veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg 5 kg, plutselig raste jeg opp i vekt etter å ha vært noenlunde stabil;) magen har også vokst masse!

er i uke 22+6. Oppfetningsperioden har startet....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 21 å har lakt på meg 3kg. Enig i at det er litt trist å se at tallene på vekten bare blir større og større.. Men, men..det er da normalt. Satser på at de går like lett av som de kom på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 24 og har lagt på meg 3 kilo..... MEN det er bare magen, alt annet på kroppen har blitt mye mindre :-) Det var sånn sist også. Hehe, tror jeg må gå konstant gravid jeg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 25 nå, og har ikke lagt på meg mer enn 2 kg hittil. Ble litt overrasket da jeg gikk på vekten hos jordmor, for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 10 kg til nå. Har ikke lagt på meg ellers på kroppen,bare på magen. Synes ikke magen er noe større enn på de som er like langt på vei med 1, og samme termin, så skjønner ikke helt hvor de 10kg er! Og det er vel bra tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...