Gå til innhold

Hvis man blir gravid før....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fødte en datter i august, og luer på om nen vet hva som skjer ang penger hvis jeg skulle blitt gravid igjen før jeg begynner å jobbe? Har lyst på at barna skal komme ganske tett på hverandre, men får jeg evntuelt mindre penger? Takk for svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter denne jeg:)

Skrevet

Hvis du jobber 6 måneder før du går ut i permisjon, skal det vel bli likt som nå. Hvis ikke så skal permisjonspengene dine også telle som grunnlag for ny permisjon. Så da avhegner det iallefall av om du har 80 eller 100% nå, skulle jeg tro? Og skulle det klaffe slik at du ikke rekker ut i jobb, er jeg ikke sikker. Vet at min kusine gikk ut i jobb en stund fordi hun mente hun måtte det for å få penger, men jeg mener å ha lest at permisjonspengene skal være likeverdig grunnlag for nye permisjonspenger.... men så finner jeg ikke igjen linke... argh

Skrevet

Heisann!

Jeg har 3 tette barn, mellom de to eldste er det 13,5 måneder, og mellom den midterste og den yngste er det 15,5 måneder. Jeg gikk fra perm til perm hele tre ganger, og fikk utbetalt det samme beløpet alle gangene. Jeg hadde i utgangspunktet opparbeidet meg rett til fødselspenger til den første tette kom. Da hun var 4 måneder gammel, viste det seg jeg var gravid igjen. Da jeg var ferdig med permisjonen med den eldste tette var jeg så langt på vei at jeg ble sykemeldt de siste par månedene. Det samme skjedde neste gang.

Fødselspenger og sykepenger teller likt som om du skulle vært i arbeid.

Jeg hadde 80% lønn alle gangene, og fikk utbetalt det samme i fødselspenger hver gang ( fikk ikke 80% av 80% osv).

Dersom det går en stund før dere skal ha en til, så gjelder vanlige regler om at man må jobbe mellom svangerskapene, men fødselspermisjon regnes altså på lik linje med å være i jobb.

Ja, det kan lønne seg å få flere tette!!

Lykke til

Skrevet

Ikke 80% av 80! Så flott! :)

Da lærte jeg noe nytt i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...