Gå til innhold

Dette budsjettet.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så en helt "gjennomsnittlig" barnfamilie klage over at ignenting blir gjort for at det skal bli billigere å være småbarnsfamilie?? Hvis målet er at politikerne hvert år skal gjøre det BILLIGERE å være småbarnsfamilie, (eller noe annet) så vil vi til slutt gå ut i pluss (tjene) på å være det..

Mye kan sies om budsjettet, selvsagt hadde jeg blitt glad om det hadde gjort sitt til at jeg fikk bedre økonomi, men uansett hvilke parti som får satt opp et budsjett for landet så vil de ta litt her, gi litt der og vi "vanlige" folk vil merke EKSTREMT lite til litt lettelser her og der, eller innstramminger her og der..

Alle skal liksom klage på NOE,- var en som hadde vært utsatt for en trafikkulykke som klagde over at penger til å finansiere ombygging av veistrekning hvor HAN ble skadet for 10 år siden "kom for sent"...Altså, når noe kommer for sent så er det ikke noe vits i at det kommer i det hele tatt (jeg tolker det slik iallefall), og fordi han ble skadet så er det nesten så han ikke unner andre den gleden det faktisk ER at noe blir gjort.....

Vi kan arve 1 million fra våre foreldre nå uten å betale arveavgift, og likevel syter man , da den sum som OVERSTIGER fribeløpet vil skattes med en høyere %andel enn før, ærlig talt, hvor mange ER det som legger inn arv på over en mill i budsjettet sitt? Om jeg får 2 mill i arv, så betaler jeg gjerne en 500 000 i skatt jeg, det vil uansett bli en ren "gavepakning" for meg.... Skjønner at de som arver en familiebedrift med masse verdier i "ting og tang" og ikke i kroner og øre kan slite, men det som det ikke snakkes så høyt om er at slik "overtagelser" kan gjøres på mange måter,- trenger ikke å "gå i arv" nemmelig, etterkommere kan ta over på andre måter........ og slik slippe unna ganske så billig (gratis???)

JA, det er ting jeg kunne ønske var gjort annerledes, men vi har da det bra, og kom ikke her og si at de som klager, klager på vegne av alle andre som får det så mye verre..Nei, det er kun seg selv og sitt man klager på, vi må desverre se helheten i dette og bare smøre oss med tålmodighet og håpe at det bli "vår " tur neste gang budsjettet settes opp :o)

Og for å avslutte der jeg begynte; SKAL man ikke ha litt dårligere råd i forbindelse med familieforøkelse, etablering av fast forhold (både jobbmessig og privat) kjøp av bolig osv??? Vi kan ikke forvente at vi skal sitte med flere kroner og ører ved månedens slutt som småbarnsforeldre, enn hva vi gjorde før vi fikk barn.... Det SKAL koste litt å komme seg opp og frem, ikke bare økonomisk selvsagt, men.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig enig med deg Hi.

Velskrevet! Jeg applauderer.

Skrevet

Arveavgiften i seg selv er noe tull. Hvorfor skal jeg måtte betale skatt av noe mine foreldre har betalt skatt på fra før? Ellers stort sett enig.

Eks. huset deres har jo blitt skattlagt i hue og ræva fra før, hvorfor skal jeg da måtte betale enda mere skatt? Eiendomsskatt, formueskatt og skatt på faen og hans oldemor!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...