malleleo<3 Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 jeg har veldig vondt nedenfor ribbeina og rundt der:( når jeg bøyer meg, når jeg ligger helt flatt og når jeg trykker litt:/kjenner det hele tiden:/ jeg har hatt det sånn i ei uke nå. det er skikkelig ubehagelig.. fikk ikke tak i jordmor i dag så er det noen som vet hva det kommer av eller om det er tagn på noe farlig?
malleleo<3 Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 8. oktober 2008 glemte å si at jeg er 24 fullgåtte uker, og har høyt blodtrykk..
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Synes du bør ringe fødeavdelingen din snarest og snakke med noen der. Smerter under ribben/i mellomgulvet kan være symptom på alvorlig svangerskapsforgiftning. Bedre å ringe en gang for mye enn for lite. Lykke til!
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Det kan være magesyre som gjør det. Har du hatt noe halsbrann? Jeg har hatt til tider vondt i mellomgulvet og da hjelper det med syrenøytraliserende tabletter som f.eks Novaluzid, som man får på apoteket.
malleleo<3 Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2008 jeg har ikke hatt noen sure oppstøt heller:S så synes det skulle være rart om d var d.. skal ringe jordmor igjen i morgen, og skal ikke gi meg! jeg har jo kjent liv hver dag, så føler jo at babyn har det bra:S veit ikke så mye om svangerskapsforgiftning heller...
Millemor + Niko Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Kjære deg... Du må jo ringe føden! Hvis du virkelig har smerter i mellomgulvet og har fått høyere blodtrykk gjennom graviditeten kan dette være et tegn på preeklampsi. Trodde ikke selv at jeg var noe spesielt dårlig, men da jeg kom til føden og de hadde tatt tester av meg ble jeg lagt inn med svangerskapsforgiftning. Man sjanser ikke på dette, og jordmor vil komme til å be deg kontakte føden for kontroll. Man trenger dessuten kun to symptomer for at man får konstatert denne tilstanden. Jeg kjente også liv, det er mor som er syk, ikke barnet. Men det kan gå ut over barnet hvis du ikke får den hjelpen du trenger i tide. Min lille ble født ca 3 uker for tidlig og veide ca 2,5 kg. Jeg ble ikke dårlig før på slutten, men hvis det skulle vise seg at du har dette er det eneste som hjelper ro og hvile. Håper dette var til noe hjelp :-)
Camill@81 Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 hei, jeg er i uke 26 nå, ble lagt inn med samme type smerte i uke 24. Grunnen var at når man er gravid, så kan man få problemer med galle blæren. Jeg fikk konstatert litt gallesten, og opphopning av væske i høyre nyre. Dette er noe som de sjekker på kirurgisk avdeling. Jeg ville kontaktet fastlegen din i morgen tidlig. jeg drøyet det nesten en og en halv uke før jeg gjorde noe, og i følge de på sykehuset skulle jeg ha kontaktet lege med en gang. Lykke til
malleleo<3 Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. oktober 2008 tusen takk for svar! jeg innser nå at dette kan være mer enn bare livmoren som strekker i underhuden(ei venninne som sa at det sikkert var d) skal få noen til å høre og se på meg i morgen! hvis det er noe alvorlig må det jo gjøres noe med... men får håpe det bare er som venninna mi sier!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå