Gå til innhold

Noen som har brukt porovera og pergotime her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å starte Pergotime på dag 3 eller 5 av syklusen. Men først blødde jeg bare littegrann og det kom ikke noe mer. Da regnet jeg det som dag en og begynte med pergotime 4 dager etter denne småblødningen. Men så, dagen etter jeg begynner med pergotime begynner jeg å blø masse og har mens smerter etc. Så nå lurer jeg på om jeg har regnet feil, og at jeg burde regnet dag 1 fra den dagen jeg fikk en skikkelig blødning.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva som blir riktig. Men jeg hadde også gjort som deg og startet på dag 4 etter småblødningen.

Dere får bare stå på litt ekstra fremover,og ha sex hvert fall annenhver dag de nærmeste par ukene. Det er ikke så godt å vite når EL kommer.

Skrevet

Det er så fustrerende. Jeg fikk jo provera nettopp fordi jeg har hatt uregelmessige blødninger, også er det fortsatt uregelmessig. Takk for svar. Jeg håper jeg har gjort det rett. Jeg tror legen sa blødningen vil komme etter 2 dager fra jeg sluttet på provera. Og det gjorde jo nettopp denne småblødningen. Har du brukt provera selv? Når kom din blødning etter avsluttet kur?

Skrevet

Ja, blødning kom faktisk på dag 9, så jeg droppet siste pillen. Var også veldig i tvil om jeg skulle ta den pillen eller ikke, og droppen den. Legen sa etterpå at det var greit. Gikk så over på pergotime fra dag 5 (legene strides om dag 4 eller 5 er best...) Fikk etterhvert EL. Men den kom ca en uke senere enn "oppskriften" legen hadde skissert. Så jeg er glad vi stod på hele perioden. Jeg ble gravid på første kuren. Så min erfaring er at det kanskje ikke er så supernøye hvordan en begynner på pergotime i forhold til provera/blødning. Det er selve pergotimen som utløser eggløsning.

Skrevet

Oi! Håper jeg er like heldig!

Skrevet

Jeg tror i grunn ikke det er så farlig hva du regner som første blødningsdag. Jeg regnet fra første dagen det kom såvidt blod. Så startet jeg provera på dag 5 hvis jeg ikke husker feil.

Hadde eggløsning lenge etter det legen sa jeg kunne forvente. Brukte maaange EL tester. Ingen slo ut på EL men blodprøven jeg tok hos legen hver 7. dag viste at jeg hadde hatt det. Og vips to uker senere slo gravidtesten ut positivt.. Termin etter jul..

Lykke til..

Ikke gi opp og ikke bli skuffet hvis du må ta flere kurer. husk at du er fruktbar i oppholdsperioden også(pergo skal taes annenhver syklus).

Skrevet

En ting til..

Jeg vet ikke om EL testene er til å stole på når man bruker provera og pergo.

Det er bedre å kose seg litt ekstra mye i mange uker etterpå for å være sikker..Min slo ikke ut selv om jeg hadde hatt EL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...