Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Er veldig i tenkeboksen ang. når vi skal prøve på nr. tre. Fikk nr. 2 for et par måneder siden, og har en 3-åring også. Vi skal flytte så jeg må si opp jobben min etter permisjonen. Vil egentlig ha minimum 2 år mellom nr. 2 og nr. 3, men det blir litt vanskelig med tanke på jobb. Hvis jeg skulle være heldig å få ny jobb har jeg ikke samvittighet til å begynne prøving med en gang. Hvis jeg skal få permisjonspenger uten å ha jobbet i mellom permisjonene må vi vel starte prøving på nyåret antar jeg. Det har klaffet på første forsøk de to andre gangene, så hvis vi er heldige så går det ganske raskt neste gang også. Hvordan er det å ha barn så tett? Jeg tenker at hvis det blir så tett på oss så vil jeg ha nr. 2 hjemme frem til han er to år, men er veldig usikker på hvordan det vil være å ha baby + barn på kanskje 1 og et halvt år hjemme. Synes det er så deilig nå når 3-åringen er i barnehagen, og hun stortrives jo... Ble litt rotete det her, men vil gjerne høre andres synspunkter/erfaringer!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Kan jo legge til at vi egentlig har tenkt at ca tre år til neste gang passer bra lenge nå, så denne lysten til å få de enda litt tettere er ganske ny for meg. Det er ikke pga alder eller at vi vil bli ferdig med det, for jeg er ikke mer enn 28 år, og vi holder mulighetene åpne for et fjerde barn senere.... HI
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har 15 måneder mellom mine to. Nå når minsten har blitt 2 år er det veldig greit, men det har også vært veldig strevsomt i perioder. Spesielt føler jeg at slutten av permisjonstiden med førstemann ble litt ødelagt pga nytt svangerskap. Fikk også komplikasjoner i svangerskapet som gjorde ting veldig vanskelig i forhold til det å ha en liten en som ikke kunne gå selv enda og som jeg ikke fikk lov til å løfte. Når babyen kom følte jeg det ble veldig lite tid til henne. Eldsteman krevde så mye. Det er veldig slitsomt å måtte stå opp kl 6 hver morgen med en ettåring etter å ha brukt store deler av natten på å roe en kolikk baby. Eldstemann begynte i barnehagen to dager i uken da han var 18 mnd. Syntes det var veldig kjekt å være hjemme med baby nr 1. Når den andre permisjonen var over var jeg imidlertid godt fornøyd. Det var DEILIG å begynne på jobb igjen for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Vil ikke føle at alt bare er stress og mas heller. Vil jo kunne nyte permisjonene og babytiden også... Vi må nok tenke litt til, flere med erfaringer? HI
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Vi har 22 mnd mellom nr 1 og 2, og 28 mnd mellom nr 2 og 3. Yngste er bare tre uker gammel nå, så det er nok litt tidlig å si hvordan det går... Men jeg har de to eldste i bhg. Jeg synes det er godt å kunne slappe av litt og nyte bare babyen på dagtid. Men ser at en venninne har gutt på 6 år som har begynt på skolen. Så er hun hjemme med de to yngste som nå er 2,5 år og snart et. 18 mnd mellom de to siste altså, og det går veldig greit for henne å ha begge hjemme samtidig. Får kontantstøtte og sparer penger til bhg. Men hun bruker en del åpen bhg da, sånn at nr 2 får litt "sosial" kontakt med andre barn rundt 2-3 år. Dersom dere er innstilt på mye jobb de første årene, men også mye kos, så go for it nå. Ellers har du alternativet med å få "to kull med barn" da. Legge inn en liten pause nå, og så få nr 3 og 4 om 3-4 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå