Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Var hos JM idag, og hver gang jeg går derfra, går jeg med en litt bekymret mine. Sist gang veide jeg litt for lite og denne gangen litt for mye. Symfysemålet ligger rett under den røde streken hver gang, så idag sa hun at denne babyen blir ikke stor. Og så merket hun kynnere, samme som sist gang, og dette var visst heller ikke bra. BØR jeg bekymre meg over lavt symfysemål, høyere vekt enn sist og for tidlig fødsel?! Sukk..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Forresten, hun mente også at babyen har snudd seg med hodet nedover. For meg føles dette feil, for jeg merker spark/slag på begge sidene ennå. Og er det ikke tidlig at babyen snur seg i uke 27?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #4 Skrevet 9. oktober 2008 I uke 27 så flytter babyen seg fremdeles rundt og har plass til å ligge i akkurat den stillingen og veien han/hun vil. Så den har kanskje snudd seg med hodet nedover...men kommer til å gjøre det veldig mange flere ganger før den blir liggende sånn og hodet fester seg osv... Ikke vær redd for det. Jeg har sluttet å henge meg opp i hva jordmoren sier om størrelsen på babyen, for det stemmer somregel aldri bare ut fra målene på magen. Hva fikk du beskjed om på UL da? Sa de noe da om at babyen var veldig liten eller veldig stor? En venninne av meg fikk beskjed om at hun kom til å få en STOR jente fordi SF målet var godt over gjennomsnittet. Men sånn ble det ikke... Hun var bare rett over 3000 gr og slettes ikke noen stor baby! Så der ble det mye bekymring helt uten grunn... Jeg synes ikke at du skal bekymre deg... men jeg vet at det ikke er like lett alltid. For å slippe å gå med en vond klump i mange så ville jeg tatt meg en tur til en annen jordmor hadde jeg vært deg. Greitt å få snakket med noen - og latt noen andre ta en titt på magen :-) Lykke til! Alt er nok akkurat som det skal være :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå