sajam Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Trenger litt hjelp til og finne en "voksen" kake =) Det trenger ikke være noen voldsom dill dall kake, men en litt spennende og anderledes kake. Skal ha sjokoladekake og muffins til barna. Finnes det noen forslag der ute?? Tusen takk for evt hjelp ))
maimamma:) Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Marsipan kake er jo en klassiker alle liker:) eller vanlig bløtkake. ellers har man jo nøttekake med sjokoladekrem, ostekake, verdens beste (namnam), troika kake, snickers kake, Si fra hvis du vil ha oppskrift=)
frøydis m/ 4 Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Snadderkake med valnøtter og ritzkjeks i bunnen,- aprikossyltetøy, gulkrem og fløte på toppen. Kjempegod,- og ikke så dillete som det høres ut. Mandelkake med hermetiske pærer og krem. Veldig enkel og god :-)
sajam Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. oktober 2008 Hmmm..... her var det mange deilige forslag ) Har du kanskje oppskrift på den snikcers kaken? Takker og bukker =))
frøydis m/ 4 Skrevet 9. oktober 2008 #5 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har oppskrift på Snickerskake,- det er en iskake som skal tines litt før (ca 1/2 time) før servering: 5 eggehviter 4 dl farin piskes stivt til marengs 250 g peanøtter hakkes 30 stk Ritzkjeks knuses 1,5 ts bakepulver 1,5 ts vaniljesukker Bland dette og ha oppi den stivpiskete marengsen Has oppi langpanne og stekes i 20 min ved 170 grader, litt under midten i ovnen Fyll: 1 pl kokesjokolade smeltes med 2 ss kaffe 5 eggeplommer og 4 ss melis piskes til eggedosis 3 dl fløte stivpiskes Bland sammen alt fyll. Del kaka i 2 med fyll mellom delene (som verdens beste) Fryses.
maimamma:) Skrevet 10. oktober 2008 #6 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg har en som ikke er iskake men vanlig kake. Bunn til en liten langpanne: 6 eggehviter 5 dl sukker Piskes godt sammen! 350 g hakkede peanøtter 1 pk ritz kjeks 2ts bakepulver 2ts vaniljesukker Blandes først sammen hver for seg, så bland alt det tørre i egg/sukker blandingen. Stekes 180 grader nederst i ovnn ca 25-30 min. Den skal være litt seig=) Krem: 100g smør 200 g kokesjokolade, smelt og avkjøl 6 eggeplommer 100g melis Piskes godt og blandes med sjokoladeblandingen. Smør kremen på kaka når alt er avkjølt og la den stå kaldt noen timer
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2008 #7 Skrevet 12. oktober 2008 Maimamma: kan du også legge ut oppskrift på troika kake?? :-)
maimamma:) Skrevet 13. oktober 2008 #8 Skrevet 13. oktober 2008 Troika kake Bunn: 200g mandler 200g melis 3 eggehviter(stivpiskes først) Stekes nederst i ovnen på 170 grader i 30 min. Avkjøles. Sjokofyll: 1 dl vann 75 g melis 150 g smør 3 eggeplommer 1 ss kakao Vann og melis kokes opp til den tykner.(ca 8 min.) og avkjøl. Blan eggeplommer og melismasse godt sammen. Skjør smøret i små biter og visp sammen til en jevn smørkrem og tilsett kakao. Gele: 1 pk rød gele 3 dl vann kokes og avkjøles Ca. 300-350 g marsipan Glasur: 1 og en halv pk dronning sjokolade 2 ss delfiafett Smeltes på svak varme-avkjøles Når alt er avkjølt: -Smør et tynt lag med sjokofyll på kakebunnen-sett kakeringen rundt kaka. -Hell over og fordel geleen jevnt utover-la denne stivne helt -Smør resten av sjokofyllet over geleen -Kjevle ut marsipanen(passe tykk)-legges over geleen og sjokofyllet -Hell til slutt over den avkjølte sjokoladeglasuren. La kaka stå avkjølt til glasuren blir ordentlig stiv. Fint og godt og pynte med geletopper. Har ikke prøvd denne selv, men høres utrolig god ut!! nam
endaengang Skrevet 14. oktober 2008 #9 Skrevet 14. oktober 2008 Fyrstekake må vel väre voksenkake-de luxe....og god er den jo også...når man får den til...:-)
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #10 Skrevet 16. oktober 2008 Takk for oppskrift på Troikakake. Høres god ut ja :-)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #12 Skrevet 24. november 2008 hvilken størrelse på langpanne brukes?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå