Gå til innhold

Hei!

selma07 og engel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var vi ferdig på Riksen, og vi er egentlig like kloke som før vi dro inn... Hun skal fortsatt gå på Ibux, og prøvene de tok gir ingen svar... Så vi må bare vente, og håpe at det ikke blir noe mer.. Pr idag har vi en blid, frisk og aktiv liten skatt! Takk for alle gode ord og støtte alle sammen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære vene så slitsomt å ikke få svar.... eller... egentlig er det vel et godt tegn eller???

Jeg tenker på dere og håper at lille venn fortsetter å være ei frisk og blid lita jente!

Skrevet

Hmmm, ikke noe klart svar? Jeg vet ikke hvor god du er på mammaøvelse nummer 1 - bekymringer, men dette kan jo utfordre den egenskapen. Ikke noe svar er bedre enn en diagnose eller andre "feil" svar, men en friskmelding hadde jo vært det beste.

Håper skatten deres fortsetter å være blid, frisk og aktiv!

Skrevet

Det håper jeg også!

Stor klem

Skrevet

Jeg behersker den god gitt... Skal på bup gjennom riksen... sikkert nyttig! Neste gang vi skal inn så skal vi poliklinisk, og det er jo bedre enn innleggelse. Tror bare at de må følge opp for å være sikker! Vi sjekka øynene idag, og de er helt fine:-)

Skrevet

hei selma07,

Ikke greit når man ikke får et klart svar. Men, så lenge det ikke var noe negativt, og jenta er aktiv og fin, så vil jeg jo tro det lover godt. Og, at øynene var fine, det er jo i hvertfall en god nyhet å ta med seg!

Skrevet

Intet nytt er ofte godt nytt har jeg hørt, men er litt usikker nå. Klarer de å finne det ut på blodprøve i begynnelsen eller? Håper at dere slipper flere innleggelser og at du klarer å la bekymringene ligg. Godt at det ikke var noe med øynene ihvertfall.

Stor klæm fra

Skrevet

Nei, dem gjor egentlig ikkje det.. Ho har en positiv prøve, som forkortes ANA. Den kan man få positiv ved bakterie infeksjon, virus, ved revmatisme mm. Den kan endre sæ, og de fleste får positiv ANA en eller gang i livet har æ lest. Det må være flere revmatiske prøva som e postiv lammen den, før den kan brukes førr å diagnostisere + at man må ha hevelser da. No så æ kan spm ditt egentlig va.. Trur dem kan finne endel positive prøva i beg også ja.

Skrevet

Hei igjen Selma! Når du skriver om ANA måtte jeg bare svare deg en gang til :-)

Min mellomste var innlagt på sykehus for åtte år siden (hun er 15 nå) med en sykdom som jeg ikke lenger husker navnet på, men som artet seg med hevelser og noen stygge utslett oppover beina. Den var ganske sjelden og det er ikke viktig i denne sammenhengen, men det som jeg tenkte kanskje kunne være kjekt for deg å vite, er at da fikk hun målt forhøyet ANA-verdier.

Legen vår sier at det kan indikere f.eks revmatisme, men denne verdien kan også være uspesifikt forhøyet, altså uten at det egentlig har noen årsak. Etter dette har hun gått til kontroll en gang i året for å følge med på ANA, men det er ingen endringer, dvs at det er fortsatt for høye verdier, men ingen andre utslag. Hun har stående ordre om å ta kontakt med lege ved hevelser i ledd og plutselig feber uten spesiell årsak, men hun har på disse åtte årene aldri hatt noe som tyder på det.

Slik jeg har forstått det kan det ligge latent en revmatisme-sykdom, men det trenger ikke å gjøre det.

Hadde bare lyst å kanskje kunne dempe bekymringene dine litt , fordi at slik jeg oppfatter det hos vår jente betyr disse verdiene ingenting. da tenker jeg at slik kan det godt være hos dere også. Og så er det fint å få oppfølging og kontroller så er man i forkant om noe skulle begynne å utvikle seg.

Lykke til videre med prøvesvar og håper dere fortsatt får god oppfølging og etterhvert svar på spørsmål.

Skrevet

Tusen takk! Det er på en måte godt å høre om andre, slik at vår situasjon ikke blir så spesiell om du forstår!! Det hjalp mye å lese innlegget ditt!! Nå har jeg ei lita frøken som står å roper at hun har bæsj.. ikk elett med antibiotika og små mager.. så må stikke!! Hun er i bedre form idag, bare 39 når tempen er høy... bedre enn 40,2 ihvertfall!! Gleder meg til jeg kan skrive vanlige innlegg som bare inneholder gla meldinger... ha ei god helg:-) Klæm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...