Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Hvilken prevensjon bruker dere etter fødselen? Har tidligere brukt p-plaster, men kan ikke bruke det når jeg ammer... noen som har tips om hvilken prevensjon som er ok...??
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Kobberspiral! Har ikke hatt et eneste problem med det. Liker ikke å bruke noe med hormoner i, så for meg er det omtrent det eneste alternativet - som ikke involverer så mye pes, da
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Uff..er det ikke veldig vondt å få satt inn...?? Varer denne prevensjonen lenge..? Mnd? år..?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Hva med Ceracette? Noen som har erfaring med denne...??
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg fødte nr 3 for et par uker siden, og skal be om hormonspiral når jeg skal til legen. Den skal visst være noe av det sikreste innen prevensjon, og inneholder lite hormoner i forhold til f.eks p-piller. Hormonspiralen kan brukes under amming også. Tidligere har jeg prøvd kobberspiral, og kan dessverre ikke anbefale den da jeg fikk forferdelige blødninger hver mnd av den, og masse menssmerter. Men så har jeg ganske mye blødninger og menssmerter i utg.punktet da, og kobberspiralen kan gjøre vondt verre. Har flere venninner som er fornøyd med kobberspiralen, men jeg tror ikke de har så mye menssmerter i utg.punktet, og da er den et greit alternativ. Minipillen conludag kan også brukes under amming. Men den må tas til samme tidspunkt hver dag. Jeg fikk ingen bivirkninger av den så lenge jeg tok den som jeg skulle. Men så fikk jeg omgangssyken i fjor høst, og det ble kluss med alt. Resultatet ble nr 3, hehe. Så nå går jeg for hormonspiral og satser på at jeg ikke er en av de 1,6 av 1000 kvinner som blir gravide med den. Kobberspiralen var ikke vond å få satt inn. Kun ubehagelig, som en vanlig GU. Denne gangen skal jeg be om henvisning til gyn for å få satt den inn, så kan de sjekke med UL at den sitter som den skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå