*makrell i tomat* Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Har lest at mange har katter her inne, og nå lurer jeg på hva de får å spise,utover tørrfor? Vi har kjøpt oss en rasekatt (maine coon) som er 15 uker,helt nydelig!!! Hver gang vi går på kjøkkenet for å lage mat eller vi sitter å spiser,begynner hun med inntens mjauing... ( Vi har fått beskjed om at hun bare trenger tørrfor til mat,og en gang i uka kan hun få en go`bit,som kokt fisk o.l Hva gjør/gir dere?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Vi har ikke rasekatt, men hun får uansett bare Friskies tørrfòr. Av og til kjøper vi Whiskas "snop" til henne, men det er ikke så ofte. Her har vi bare mjauepus på kjøkkenet om hun er sulten, noe hun sjelden er siden det alltid er tørrfor i skåla hennes (og den står ikke på kjøkkenet med oppe i gangen - veldig greit så slipper vi fòrlukta også).
*makrell i tomat* Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2008 Katten vår har også tørrfor i skåla hele tiden,men den mjauer for det... Kan det være at den tigger? Kanskje den er vant til å få "litt av hvert" i fra oppdretteren... Nei,ikke vet jeg... )
prebs Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Våre kastrerte gutter får mest spesialtørrfor (for kastrerte), det er også bra mot tannstein. Så får de også daglig en boks med våtfor av litt forskjellige merker, enten med kjøtt eller fisk. Og av og til får de kokt, avkjølt og renset fisk. Da er det julekveld og 17.mai for på en gang for pusene! Pass bare på da at de ikke får for mye av gangen, for mine kan iallfall da gjerne spise til de kaster opp... Jeg prøvde å kjøpe "kattegodteri" til dem en gang, men det var ingen suksess her i heimen. Snakk om kresne gutter ; -)) Forresten tror jeg ikke du skal gi dem makrell i tomat, *makrell i tomat*... Tror det blir for sterkt, for ikke å snakke om alt griset!
Sivalur Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Min katt er ti år. Han har tidligere fått en del boksefor i tillegg til tørrfor (friskies...) Nå er han på diett, så nå får han RD slankefor fra veterinæren. Kommer til å fortsette med rd foret, det koster en del men er mye bedre for ham. Han får 70 gram om dagen av dette foret, fordelt på 3 måltider. Men såklart maser han mellom måltidene! Tror alle katter gjør det jeg. Vi kaster han ut når han maser vi.... merkelig nok så begynner han å mase med en gang jeg kommer inn døren, er samboeren min alene hjemme er det ikke knyst i katten.. så tydelig at han vet hvem han kan manipulere!!! Jeg øver meg på å bli mer konsekvent da, det er jo bra ovenfor både gubben, katten og ungen, hihi..
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Mine får tørrfor fra dyrlegen eller RC foret i dyrebutikken! Ellers pleier de å få litt tunfisk.. Ellers våtfor fra dyrlegen. Pleier ikke gi de for fra butikken, da det er nesten bare vann og salt! Ikke bra for pusene:)
*makrell i tomat* Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2008 Okey ) Kattegodis har vi ikke prøvd enda, men kokt,renset torsk falt bra i smak ;o) Vist vi venner henne til våtfor hver dag,orker de og spise tørrfor da? Vi bruker spesialfor for kattunger ifra veterinæren. Pst!!! Makrell i tomat får hun ikke,enig med deg ;o)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 Apropos mat - jeg tror katta mi er den eneste i Norge som ikke liker fersk kokt/stekt (men bare "innvendig kjøtt", ikke stekeskorpe) fisk. Men melon - det liker hun, hehe *riste på hodet over rarepusen sin*
Etaner Skrevet 8. oktober 2008 #9 Skrevet 8. oktober 2008 Vi bruker å kjøpe tørrforet til Royal Canin. De har et eget merke til Main coon også. Men det er ikke nødvendig da, det er litt store biter i den ol.. Vi har en Main Coon på 5 år og han mjauet også endel, eller ganske mye egentlig første året og er generellt en pratepus, men det har roet seg masse. Kan det være en skravlepus? Vi gir sjeldent noe annet en tørrfor, kansje jeg kjøper en boks i butikken innimellom men ikke ofte. Jeg vil i alle fall anbefale å kjøpe maten i en dyrebutikk eller hos dyrlegen. Vi kjøper 10kg sekker, de varer leenge og det blir faktisk billigere i lengden enn å kjøpe i butikken. Kattene spiser mindre og for de næringsstoffene de trenger. Mine katter blir skikkelig fornærma hvis vi er tom for ordentlig kattemat og må kjøpe i butikken.. hehe. Finfin pus du har fått deg :-))
Etaner Skrevet 8. oktober 2008 #10 Skrevet 8. oktober 2008 Ja ser jo nå at du kjøper mat til henne oss dyrlegen *ikke meningen å fortelle deg noe da hehe*
Snupi27 Skrevet 8. oktober 2008 #11 Skrevet 8. oktober 2008 vår pus har alltid tørrfor stående fremme.. på morgenen får han boksemat oxo. han får oxo smake av oss når vi spiser mat.. han liker potetgull oxo.. hehe.. jeg syns vi kan unne han litt og.. han lever trossalt bare engang han og =p
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 8. oktober 2008 #12 Skrevet 8. oktober 2008 Her går det bare i tørrfor, men vi har verdens særeste katt så han vil ikke ha noe annet heller... Har prøvd å gi han noe "godt" våtfor eller kokt fisk, men han bare snuser på det og snur rumpa til..
lego Skrevet 8. oktober 2008 #13 Skrevet 8. oktober 2008 her får de bare tørrfor. en sjelden gang i blant så deler de en boks tunfisk i vann.
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #14 Skrevet 8. oktober 2008 Nå er det pappan min som tar seg av englekattene mine, til vi får eget hus. Så nå blir de bra bortskjemte!! -De har alltid tørrfor i skåla -De får kokt seifilèt hver dag! -Og boksmat i ny og ned -Middagsrester, om de kan spise det Så jeg har noe å leve opp til når vi får huset og skal ha dem der....hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå