Kissy 3barnsmor:)) Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har termin på slutten av mars. Første fødsel to uker før termindato, andre fødsel en uke etter termindatoen. Fødselen kan med andre ord skje på april. Nå har det seg slik at min nærmeste venninne (som jeg elsker!!) er forlover for en felles venn og skal arrangere utdrikningslag som skal være på april/mai neste år...(!!!!) Og hun tar det som en selvfølge at jeg skal være med? Hva gjør jeg? Så klart jeg ville vært med, men det er da så mye som kan skje i forhold til fødsel og med min form etterpå... Jeg har også to barn på 3 og 5 år som skal bli vant til en ny situasjon. Og på toppen av kaka er jeg alenemamma... Hva skal jeg si og gjøre? Hun er en super person som aldri ser problemer...og kommer til å bli lei seg for at jeg ikke er like ivrig som henne. Så her sitter jeg nesten med dårlig samvittighet for det jeg er mest glad for i verden:(
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Litt begge deler kanskje. Venninna di er nok litt korttenkt, men det er vel heller ikke så mye å reagere på fra din side... Si (som sant er?) at du har veldig lyst til å være med, men at du må se an situasjonen med deg og de små først. Men at så sant dere alle er sunne og friske så har du lyst til å være med. Når det er sagt hadde jeg selv aldri i verden klart å delta i et utdrikningslag en mnd etter fødselen. Til det var formen alt for dårlig. Men jeg har også venninner jeg tror kunne løpt maraton uka etter nedkomst, så der er vi så forskjellige :-) Bare vær ærlig på at du har lyst til å være med, men har flere enn deg selv å ta hensyn til.
Kissy 3barnsmor:)) Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2008 Takk for svar kjære du:) Jeg var ikke kvikk og rask rett etter fødsel med de to første jeg heller...Utdrikningslaget varer en weekend, og det kan jo i verste fall bare være to uker etter fødselen.. og med spreng og det hele, jeg ser bare negativt, men det er nok hormonene:) eller at jeg synes det blir for tidlig? jeg vet ikke:S Men takk igjen:)))))))
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Om det er en hel helg hvor dere reiser bort er det jo vanskelig å dra uten minsten. Og det er kanskje ikke artigste sammenhengen å dra med seg en liten en heller. Jeg tenkte jo det sikkert var en dag/kveld jeg vettu ;-) Så det jeg tenkte var jo at om du fødte i slutten av mars (og var i god form) og utdr.laget var i starten på mai, så kunne du kanskje ha blitt med på i hvertfall noen av aktivitetene. (F.eks om det skal være middag før by-runden så kunne du ha blitt med og spist). En annen ting er jo at det ikke er det enkleste i verden å finne barnevakt for en liten på +/- 4 uker ... vet ikke om jeg hadde turt det i hvertfall. Men som sagt. Se an formen, så kanskje du kan være med på noe av det som skal skje. Og som sagt ... for meg hadde det vært alt for tidlig ;-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Regner med venninne ikke har barn selv? Da tenker man i alle fall ikek på at det å reise bort ei hel helg når man har en baby på under en mnd ikke er så veldig ideellt. Èn dags utdrikningslag kunne nok jeg fint klart selv (var i veldig grei form etter fødsel nr 1 til tross for klipp og sying), men ikke å dra bort en hel helg. Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for å si noe, om hun ikke skjønner det så kommer hun til å skjønne det når hun har fått unger selv, hehe )
Maya og Mini Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Ta del i planlegging og ide-myldring og sånn, slik at du er med henne på den biten, men gjenta når det passer seg at det slett ikke er sikker at du kan være med.. Hun tenker seg sikkert ikke om, bare, mener nok ikke å være teit! Om dere snakker sammen om laget, foreslå at du kan møte dem der-eller-der, være med på deler av opplegget, om det er noe du kunne tenke deg OG du kan ha med babyliten.. :-)
Kissy 3barnsmor:)) Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2008 ahhh, takk for gode svar folkens:) Klemklem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå