marvin Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Noen som kan forklare meg forskjellen på Nan 1 og Nan 2? Sønnen min er 4 mnd nå å skal gå over på nr 2. Spurte helsesøster om hva forskjellen var men hun kunne ikke svare meg på det..
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Nan 2 er tilsatt ekstra jern (mener jeg å huske at det var...)
smilan Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Fant dette på flaskeposten.no Hva er forskjellen på MME 1 og 2? Både HIPP, Småfolk, Nestle og Holle har et MME2 alternativ. De har noe forskjellig oppgitt bruksområde, så hold tunga rett i munnen. Mens noen MME2 erstatter MME1 skal andre MME2 gies i tillegg til MME1. Vi synes det er viktig å fremheve at MME1 er et fullverdig produkt. Det betyr at den inneholder alle vitaminer og mineraler som et lite barn trenger for å leve. Man trenger altså ikke bruke MME2. Det går fint an å bruke MME1 hele MME perioden. Dersom barnet er småspist på grøt/MME1 etter fylte 6 måneder kan det være et poeng å bruke MME2 for å få i seg nok jern. Dersom barnet spiser godt med industrifremkalt grøt og MME1 etter fylte 6 måneder trenger man ikke gå over til MME2. Det sto også at den kunne brukes fra 4 mnd alder, inneholdt mere jern enn MM1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå