Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg bruker kontaktlinser av typen natt og dag (de eneste linsene jeg syns er behagelige på). Jeg bruker ikke linsene mer en 6-8 timer i døgnet, er det da nødvendig å kaste de etter 1 mnd? jeg føler de er like bra etter en mnd, men er litt redd for å gamble med øynene mine. Noen som har erfaringer?
Underveis --> Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg bruker antakelig samme type linser (kan sove med de om jeg vil), og må kaste de etter omtrent en måned, litt avhengig av hvor mye jeg har brukt de. Dersom du synes de er like behagelige å ha på etter en måned, så er det nok greit. Ville selvfølgelig vært nøye med å gnikke på linsene for å få vekk gruff på dem, men øynene dine vil jo reagere dersom de ikke egner seg lenger. Det gjør i alle fall mine, og mine øyne er fine de ;-)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Skal jo selvfølgelig ikke oppmuntre til dette.... men jeg går alltid litt lengre med kontaktlinsene enn jeg strengt tatt skulle. Har aldri hatt problemer av noe slag. Men selvfølgelig plutselig kan jo noe skje. Dette må du jo selv ta ansvar for.
Tweak Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Vær snill og ikke gamble med øynene dine! :-) Bruk dem som anbefalt på pakken, i 30 dager og ikke mer. Det blir mindre og mindre oksygentilgang til øynene dine jo lenger du bruker de og du kan ende opp med å bli konstant tørr på øynene, få betennelser og andre plager. Som regel går det helt fint, men det KAN gå ille en vakker dag. Da jeg jobbet hos optikeren så brukte jeg alltid å si at man skal være forsiktig med alt som gjelder øynene sine, for slurver du med tennene så kan du få gebiss når du blir gammel, men slurver du med øynene så sitter du der...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Har alltid trod det var pga protein belegg at en skal skifte etter hvisse intervaller. Skulle jo tro at om en bruker de mindre (6-8 timer) i døgnet i plassen for 24 timer, at de da skulle være brukenes litt lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå