Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Vi skal ha dåp til søndag, og da skal vi lage koldtbord. Har kjøpt inn masse, men lurer på om det er noe jeg har glemt som er et must. Hva mener du? Kom med "ditt" koldtbord, så ser jeg hva jeg evt mangler. Blir veldig glad for litt hjelp!
storebror og junibaby=) Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 jeg synes dette hører med; -kylling -karbonader -laks -eggerøre -potetsalat -spekemat -loff -waldrofsalat hmmm,sikkert mere og men står stille her nå
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 rekesalat (håndpelte reker, med majo og vitløkspulver) eggerøre (med fløte i stedet for vann, og aromat som krydder og ost oppi) det er mine to beste tips. ellers er det viktig og pynte i høyden. tenk at det skal se mye ut og at det skal være luftig. saltat og grønnsaker gir mange fine friske farger. også er det veldig ok med et ostefat, med kjeks, knekkebrød og frukt
"husmor"med lille Nora Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 kan ramse opp det vi hadde i dåpen: Laks Majones Smør Spekemat Potetsalat eggerøre karbonader stekt løk ost paprika pastasalat grønn salat (altså vanlig salat) fårepølse, kokt skinke dresseing Sild Rødbeter/sylteagurk loff,grovbrød og kneip brød. var dette eg kom på i farten.
temi & keli Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 MITT koldtbord er nok litt utradisjonelt, men det vi har er: Hvitløkskjøttboller Pastasalat med fetaost og oliven Roastbiff med rødløk- og basilikum-dressing Potetsalat Tomat-rødløk-mozarella-salat Fruktfat (druer, melon, ananas, hermetiske ferskner, pærer i fire, epler i åtte, jordbær) Ostefat (jarlsberg, brie, ridderost, kremost med urter, paprika, appelsinskiver) Lefseruller med laks, dill, snøfrisk og sennepsaus Leverpostei med stekt champignon og bacon Aioli Kalkunfilet Waldorfsalat Karbonader med løk Kylling-pålegg-salat Spekefat Tacodip med nachchips Guacamole Brød, smør, ritz, kornmo
snuppedupp Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg synes ofte koldtbordene er litt "overkill" synes ofte det er best med de litt enkle koldtbordene. Vi pleier å ha Oppskåret frukt Varm kylling i biter Potetsalat Varme karbonader stekt løk Roast biff Skinke (kokt skinke eller speke skinke) Laks Ferske pillede reker Egge røre Remulade Majones Kokte grønnsaker Salat (grønn eller pastasalat) Brød / rundstykker - helst hjemme bakte evt litt ost og kjeks Smør
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2008 Okei, tusen takk jenter!
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 Dette hadde vi: -1 ovnsbakt ørret -1 skål med reker -1 kg røykalaks -5 krabbeskjell -1 fat med spekemat -1 fat med oster -1 fat med kjeks -9 loffer (hjemmebakt) -eggerøre av 36 egg -2 skåler salat -1 skål pastasalat -1 svinestek -1 reinsstek -2 bokser smør -4 pk majones -1 skål med hjemmelaget dressing -4 sitroner -2 skåler med frukt -2 fat med melon -30 kokte poteter -gryterett av 2 kg kjøttdeig/reinskjøtt -1 skål med ris tror jeg har fått med alt..... Jeg kan bare si det at dette ble ALTFOR mye til 21 personer!! Kan helt sikkert halveres!!!! Ellers hadde vi 7 kaker og det ble også mer enn nok! Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå