Gå til innhold

Grøt problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå...prøvde først risgrøt til gutten men da våkna han om natta g ville ikke sove..vet ikke hvorfor, han hadde ikke vondt i magen eller no bare lys våken og ville ikke sove..da gå jeg han grøt på det siste måltidet. så gikk jeg over til maisgrøt (begge med morsmelkerstaning) og han funka kjempefint på det, men så plutselig begynte han med å bæsje 5 eller mer ganger iløpet av dagen og det var slimete og helt gult og på grunn av det ble han jo utolig sår..så jeg har nå da gått over til risgrøt igjen og vi har da nå koselige nattevåkninger. kutta også ut og gi han grøt til det siste måltidet og får det nå å det nest siste...

men ingen ting ser til å funke..an våkner på natta.

så jeg lurer på hva jeg skal gjøre..han er bare 4 1/2 mnd så er vel litt tidlig og begynne med 6mnd grøt med hvete? fikk nå også beskjed på helsestajonen at de ikke skal ha hvete før de er 6 mnd..

noen som har en ide på hva jeg skal gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du prøvd og la vær å gi han grøt og heller gi han middagsglass med potet og gullerot? det funket mye bedre her. grøt med mme funket ikke i det hele tatt. når han til slutt begynte litt med grøt så funket det ok med helsekostens grøt, den er uten en rekke ting som barn ofte kan reagere på, blandt annet melk

Skrevet

Kan du ikke vente til han er 6 mnd og tarmsystemet hans er modent nok til å få grøt og middag da? Eller har du fått beskjed om at du bør begynne såpass tidlig pga lav vekt eller noe?

Skrevet

nei det har jeg ikke prøvd..an har smakt på midagsglass men falt ikke helt i smak sånn som med grøten..men går jo ann å prøve.

Skrevet

nei har ikke fått beskjed om at han skal spise grøt..han er helt fin å vekt.

er ikke lett er minførste så er blank på så mye..men det gjør ikke noe at han bare får melk til han er 6 mnd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...