Gå til innhold

Noen som ikke er så lei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 37+2 idag. jeg syns ukene går kjempe fort, og er ikke blitt utolmdog enda, til tross for bekkenløsning osv. Er det flere som bare nyter tiden frem mot riene starter? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er egentlig ikke så veldig lei enda jeg heller, har det helt fint, mindre "plager" nå siste ukene enn tidligere i svangerskapet, så jeg koser meg med å gjøre akkurat det som måtte falle meg inn -eller ikke (",), om dagen..

Har ingen kynnere (dvs, det håper jeg da at jeg har, hehe, men jeg kjenner dem ikke), ingen problemer med bekken, sover godt og trives med kroppen og magen min. Har ingen tro på at frøken fryd kommer på et par uker enda, 20 dager til termin idag, gjetter jeg må gå til rundt da før hun dukker opp ja (",)

Glad jeg ikke har blitt lei og utålmodig enda, da hadde nok dagene blitt veeeeldig mye lenger (",)

Skrevet

Jeg er 39 + 1 i dag og er heller ikke spesielt lei. Har vært i faresonen for å føde for tidlig. Vært på mange ekstra-kontroller pga dette, og egentlig blitt forberedt på at babyen kunne komme før. Men siden jeg er klar over hvor få som føder på termin, vet jeg at sjansen for dette er liten, så har ikke hengt meg så veldig opp i den aktuelle datoen. Har en på snart 3 fra før, så tida går fort. Koser meg hjemme alene når han er i barnehagen. Kommer nok til å bli utålmodig om jeg må gå i 3 uker til, men foreløpig går det overraskende greit!

Skrevet

hei!

jeg er heller ikke lei :) er 38+0 i dag.

jeg er mer innstilt på å gå på overtid enn å føde før termin, fordi vi har så sinnsykt mye å gjøre med oppussing av ny leilighet. timinga ble ikke som vi trodde fordi vi fikk solgt vår leilighet superraskt, så her er det bare å stå på :P kroppen er i ganske så fin form også, en del ødem og urolige netter pga det og stor mage, og noe ubehagelige kynnere - det er det hele. og det kan jeg leve med noen uker til :)

Skrevet

Å, var litt godt å lese disse innleggene!! Blir veldig mye fokus på at man er dritlei, prøver å få i gang fødsel osv. her inne.

Jeg er også av de "heldige utvalgte" som ikke har noen store plager. En god del vann i kroppen (stive fingre og føtter!!) og elendig nattesøvn, men syns faktisk det er til å leve med. Er 38+5 nå (oi, hjelp! måtte tenke meg om litt faktisk) og har hatt 1,5 uke permisjon. Syns dagene går unna, sjøl om jeg ikke gjør all verdens mye... :)

Har fått bakt litt da, og ordna alt klart til baby. Ellers er det veldig godt å bare kunne ta det rolig, møte venninner de dagene jeg vil det, eller bare bli hjemme med katten andre dager!

Selvfølgelig er jeg også utålmodig etter å hilse på lille baby, men jammen skal jeg klare å kose meg og nyte dagene som er igjen før fødsel.

En fortsatt god vente-dag til dere alle, jenter!!

Gjest Nydelige Christina+FØDEKLAR!
Skrevet

Jeg har ingen plager, veldig liten mage og er liten generellt..men synes alikevel de siste ukene er slitsomme for du gleder deg slik..men jeg vet også at når riene først begynner så angrer jeg for at jeg ønsket meg det..så derfor klager jeg ikke så mye...men litt her inne da, hehe..er jo lovt:)

Skrevet

Så bra å høre :-) jeg har jo kjempe lyst at babyen skal komme og få hilst på den. Men jeg kan liksom vente et par uker til. Har en følelse på 29.oktober jeg, siden det er fullmåne (overtroisk) :) Pluss at da er jeg to dager over termin, å det er jo gjennomsnittet. Så lenge baby har det bra, så har jeg det fint. begynner å tenke over at magen skal vekk snart, å det er ikke så koseli. Tror jeg vil savne den.

Skal vaske leiligheten iløpet av neste uke, pakket baggen igår. Så kommer jeg vell til å bake så lenge jeg får tid. Innemellom dette blir det jo mye soving og daffing =) 12 timer søvn iløpet av et døgn trenger jeg lett! :)

Lykke til da alle dere :)

Skrevet

Tror også jeg kommer til å savne magen! Syns det er koselig å gå og vente, gjøre små forberedelser og slappe av. Skal bake litt i løpet av uka og møte noen venninner på kafe, men først og fremst ta livet helt med ro og glede meg til den fantasiske tiden som kommer :)

Skrevet

Jeg er heller ikke lei, selv om jeg har termin førstkommende mandag. Jge er ganske sikker på at jeg kommer til å gå over da, og selv om formen ikke er helt tipptopp, så koser jeg meg jeg. Rart å tenke på at denne friheten en har nå, får en ikke igjen på lenge, lenge. Men jeg er svært villig til å gi opp den også ja, når en vet hvorfor ;)

Skrevet

38+0 i dag, og egentlig ikke lei. For det første har jeg hele tiden vært sikker på at jeg kommer til å føde minst en uke over termin, og det hjelper litt, jeg har ikke satt meg fullstendig fast i den termindatoen... For det andre har jeg jo ting å gjøre hele tiden! Jeg prøver å fokusere på små ting jeg skal gjøre i hverdagen (reparere bilen, jordmortime, reise hit og dit) i stedet for det store som ligger der i horisonten... Denne ventingen er nok en større belastning for samboeren min, faktisk.

Nå skal det sies at jeg egentlig ikke har noen fysiske plager, da. Sover godt om natten, omtrent ikke vondt noe sted. Det hadde nok vært annerledes hvis jeg led av søvnmangel, hadde mye vondt etc...

Skrevet

Venter gjør jeg, men er ikke lei. Har vært plaget med bekkenløsning og rastløse ben som har resultert i lite søvn over lange tider. Etter hode festet seg er bekkenløsninga blitt bedre, sover lite enda, men har fått masse energi fra gud vet hvor. Har liten mage og ikke plaget med at kroppen er blitt stor og tung, det er veldig behagelig.

Nå går jeg bare her hjemme å venter på vondten. Litt kjedelige dager med dårlig vær, og er ferdig med alt jeg skal gjøre....men ikke lenge igjen uansett. Spennende:D!!

Skrevet

1 uke til termin i dag og føler ikke noe hast med å få ungen ut enda. Lei av å ha smerter i bekkenet, vanskelig å bevege seg nå, men er i fin form ellers, så prøver bare å slappe av og ordne mest mulig nå denne siste ventetiden.

I tillegg skal sønnen min på 5 bort på tur til andre kanten av landet med pappaen sin i helgen (langhelg), så jeg er bare nødt til å vente med å få bebien til storebror er tilbake i byen :) *kniper igjen*

Gleder meg selvsagt til å hilse på vesle gullet (det blir mest sannsynlig en jente) men samtidig husker jeg enda hvor slitsomme de første ukene er, og vet at jeg trenger all mulig oppspart energi for å komme gjennom de :D Har ikke født før da førstemann var i seteleie og måtte tas med KS, så er også veldig spent på hvordan det blir å føde :)

Skrevet

jeg er ikke lei ;) har 4 uker igjen, og synes tiden går veldig fort!

Skrevet

Jeg er ikke lei av å være gravid og har termin 11. okt, på lørdagen. Synes det er koselig med magen, men så har jeg aldri hatt så stor mage før (de andre gangene så syntes ikke magen). Kan godt hende dette er mitt siste svangerskap og vil nytte det. Når det sies, så blir jeg igangsatt neste uke hvis ikke det har kommet noen baby før, og det tviler jeg på siden jeg ikke er moden i det hele tatt. :-)

Det jeg var lei av var smertene fra bekkenløsning, men fikk endelig komme meg til fysioterapi i går og det hjalp veldig. Har fortsatt veldig vondt, men merker forskjellen. Må nesten fortsette med fysio en stund framover...

Skrevet

Er 38+2 i dag og ikke kjempelei her heller. Prøver liksom å tenke at jeg fort kan gå to uker over termin også, og da nytter det jo ikke å begynne og tenke lei-tanker allerede nå. Jeg må egentlig si at jeg er mer lei av at folk forventer at jeg skal være lei ;)

Er litt plager her også, bekken, lite søvn, blir sliten av ingenting osv. Men det er jo så kos å kjenne snuppa der inne at det blir verdt alt sammen :) Kommer sikkert til å savne å ha henne der inne når hun har kommet ut. Samtidig gleder jeg meg som en liten unge til å endelig ha henne i armene og ikke minst å kunne dele henne ordentlig med sambo :) Så vi får kose oss med å ha dem der inne nå også blir det sikkert superkos når de kommer ut også :) :)

Skrevet

Jeg er igrunn ikke lei, jeg har det gangske bra med graviditetsplagene.

Jeg er derimot litt oppgitt over meg selv som tenker på graviditeten /fødselen 24 timer i døgnet.

Jeg gruer meg ikke men er bare så utrolig spent på når og hvordan det starter!

Babyen min har endelig begynt å røre på seg da så jeg er ikke lenger så bekymret for lite liv som jeg har vært frem til nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...