Gå til innhold

Marsvin..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lukter dte mye?

Kan datteren min ha buret på rommet?

Eller ville dere gått for hamster?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å ha hørt at marsvin "skravler" mye, og derfor kanskje ikke er så lurt å ha på soverommet om natta. Vet ikke om de er nattdyr. Hamster er iallfall mye våkne på natta.

Skrevet

marsvin lukter ikke så mye, ihvertfall ikke om man skifter på de regelmessig. men jeg syns de støver en del. men det går an og kjøpe strø som ligner på pellets bare i sagflisfarge. det støver mye mindre. en lur invistereing om marsvinet skal stå på ett soverom

Skrevet

marsvin er dagdyr i mye større grad en hamster. hamster sover jo hele dagen.. hehe.. og derfor oppe hele natta. sov masse sammen både kanin og marsvin som barn, gikk flott det.

Skrevet

Tror jeg hadde gått for marsvin. En hamster bråker så innmari på natta!! Hadde hamster når jeg var liten og julius var en liten skjønn kar han, men han holdt et leven i dette løpehjulet sitt hele natta! Men klart går jo an å bare sette buret et annet sted om natta da.

Men et marsvin er litt mer selskap på dagen da. En hamster må jo sove på dagen ellers orker den ikke å holder seg våken hele natta:)

Søte dyr begge to da:) Venninna mi er utdannet dyrepleier og hun hevder at marsvin er det dyret som er mest gunstig for barn.

Skrevet

jeg ville ikke fått et dyr om jeg måtte ha flyttet på det vær natt. gnagere tåler ikke stress særlig bra og liker som de fleste dyr og ha "ett hjem"

Skrevet

Hamster er ikke barnevennlige dyr. De har omvendt døgnrytme og liker ikke å bli lekt med.

De har også lett for å bite!! Tennene er skaaarpe ;) Jeg har prøvd.

Marsvin er barnevennlig. De elsker å bli stullet med, og kan ligge i ro på fanget i timesvis. De er også stedkjøre når de blir sluppet ut av buret.

En hamster rømmer bort med en gang, mens marsvin gjerne holder seg rundt bena på eieren sin. (Eller slik som vår, den laget seg ei sone rundt sofabordet og under sofaen selv. Den torte ikke en gang stikke labben utfor. (Vi så den prøve, litt av et syn)

Marsvin er sosiale dyr. De bør helst stå på stua, eller at annet oppholdsrom hvor dere tilbringer mye tid. De har også behov for å føle at de er en del av flokken (les; familien)

De har lett for å bli ensomme og kan da sture seg til døde. De har tendenser til å bli lett deprimert om de er for mye alene.

Et marsvin lukter ikke. Men går det for lang tid mellom hver rengjøring av buret vil jo det selvfølgelig lukte!! 3 hver dag brukte vi sann ca.

Skrevet

marsvin tåler veldig lite trekk, de får fort lungebetennelse. jeg anbefaller ikke å ha det inne på et soverom hvor det er litt kaldere enn f.eks i stua..

som noen skriver så er marsvin veldig sosiale og bør helst stå der andre oppholder seg.. ellers bør du ha to..!

noen sier oxo at de støver veldig mye. de er veldig "viltre" av se og liker å hoppe litt rundt i høyet osv i i buret sitt.. kjøp et bur med gjennomsiktig plast helt opp på alle sidene. da kommer det ikke mye støv på gulvet..

det lukter om du ikke er flink til å skifte på buret..

de bør oxo få muligheten til å løpe litt fritt rundt men pass på alle ledninger rundt omkring =)

kjempe søte dyr men jeg tror kanskje jeg hadde gått for et annet om barnet ikke er så veldig gammelt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...