*lykkelig med lilleprinsemann* Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Hadde termin i går og er i dag 1 dag på overtid, var skikkelig innstilt på å føde før tiden eller på termin i og med at min mor alltid har født rundt termin og jeg hadde på følelsen at lillegutt ville komme før. Men neida!! Så nå sitter jeg her hjemme og venter og venter. Tiden går ufattelig seint og jeg merker ingen tegn til fødsel!!!! Absolutt ingenting! Har prøvd alle kjerringråd - vasket hus, gått turer i rask gange, sex, vært på modningsakupunktur osv., men det har tydeligvis ikke hatt noe effekt! Så nå kjenner jeg at jeg virkelig mister motet og at jeg rett og slett begynner å bli deprimert. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Tips til å få i gang fødsel uten om standard kjerringråd og også tips for å få tiden til å gå? Noen som vet hvor tidlig man tidligst kan bli satt i gang på overtid? Må man vente 14 dager eller kan man bli satt i gang før dersom det er grunnlag for det? På forhånd takk for svar:)
Zupermam Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Føler med deg! Gikk 14 dager over tiden med førstemann. Hadde håpet å slippe det denne gangen... I magen ligger en gutt som bare snurrer rundt, en dag med hodet ned og en dag med hodet opp... var på sykehuset i dag, og ble halveis lovt av en lege i går at jeg kunne får velge ks om jeg ville. Gutten er veldig stor. Men i dag ble jeg avfeid med at nei vi venter og ser 1 uke til... slik at noe skal skje av seg selv... Det tror jeg neppe, det eneste er vel at babyen bare blir større og større og større... Har laga meg en lunsjtallerken bestående av 2 rundstykker med ost, skinke og italiensk salat, 1 croassant, og 1 kokosbolle, og jeg skal drikke cola til.... Det sier vel alt om dagens humør...
Hemina Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Hei Hei! Kjære deg.. uff.. jeg føler med deg. Hadde selv termin 6. oktober og sitter her å venter og venter selv.. men etter kontroll hos jordmor i går føler jeg meg ikke så ille lenger. Husk at svært få føder på termindatoen, kun 5%, og ifølge min jordmor er det like vanlig å få 10 dager før denne datoen som 10 dager etter. Og en er egentlig ikke på overtid før to uker etter den magiske datoen!Jordmor ba meg nyte tiden, slappe av og glede meg. Jeg har prøvd alle mulige kjerringråd selv uten hell - og har heller begynt å slappe av og nyte den siste tiden av graviditeten. Så i kveld skal jeg og min kjære ut å spise og på kino, for hvem vet hvor lenge det er til neste gang! Tenk deg, snart er vi ikke gravide lenger. Spørr du meg er det ikke lenge siden det var 100 dager igjen.. og vi vet iallfall med sikkerhet at det blir oktoberbaby på oss! Det er ikke lenge igjen. Mitt beste råd til deg er å nyte tiden.. gled deg over den siste tiden med å være gravid. Kjenn sparkene i magen, følelsen av å bære på et liv er fantastisk! Ta noen lange bad, gå til frisøren, og ta med kjæresten ut på date! =) Gled deg, det er ikke lenge igjen!
Kristin P Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Er 5. dagen på overtid. Forstår godt hvordan du har d. Gikk greit de 3 første dagene, men så ble jeg syk (influensa), noe som har ført til at jeg er i skikkelig dårlig form i tillegg. Ikke no særlig:( Var hos gyn. på mandag og ble strippet, men har ikke hatt noe fremgang annet enn vonde kynnere siden da. Håper fødselen kommer igang snart så jeg slipper å gjøre d en gang til. (skal tilbake i morgen). Gyn. fortalte meg at fødselen ikke blir satt igang før 12 dager over tida. Før d må jeg bare krysse fingrene for at ting går av seg selv så jeg slipper å bli satt på drypp. Masse lykke til:) De små kommer nok ut når tiden er inne, selv om vi er både utålmodige og slitne nå mot slutten.
*lykkelig med lilleprinsemann* Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2008 Takk for trøstende og gode innlegg:) Godt å vite at en ikke er alene i denne situasjonen og at det er flere av oss der ute som venter og venter på våre små. Skal prøve å nyte tiden som jeg har igjen, skal også til jordmor i morgen så får høre hva hun sier. Masse lykke til til dere, får håpe vi snart får se våre søte små
babelin Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Heisann:o) Vil no bare si at du ikke er alene. Hadde også termin i går og håpet og krysset fingre for at den lille skulle komme litt tidligere, men nei!! Vi har også prøvd alle mulige kjerringråd, men neida, det virker ikke som at babyen blir skremt ut av den grunn. Har heller ingen tegn på at noe er på gang, og det er frustrerende!!! Var hos jordmor idag, og ho strippet meg i håp om å sette i gang fødselen. Hun har også tilbudt meg å få modningsakkupunktur i helga dersom det kun blir maserier av strippinga. Så no e det håp om løsning i nærmeste fremtid...
gravid-75 Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg er 8 dager på overtid og føler nesten for å gi opp. Ikke kjenner jeg noen spesielle tegn på at fødselen nærmer seg heller. Har overtidstime på sykehuset på mandag,13 dager over, og håper virkelig jeg slipper å gå slik helt til da. Ble satt på kur en uke over tiden sist svangerskap og skulle ønske jeg fikk gjøre det på den naturlige måten denne gangen... Rart hvor lange disse overtidsdagene er når man tenker på at vi faktisk har gått gravid i 9 mnd;) Vi får bare prøve å tenke positivt og tenke at snart er det uansett over:)
*lykkelig med lilleprinsemann* Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. oktober 2008 Uff ja jeg føler sånn med oss alle som går på overtid. Det er nesten sånn at jeg synes det er urettferdig at noen får føde før termin og andre faktisk føder på termindatoen mens vi må gå over. Det burde vært likt for alle:) Jeg har skikkelig angst for at jeg må gå maks overtid og at fødselen må settes i gang, har så lyst å oppleve at fødselen starter av seg selv:( Skal til jordmor i morgen da, er da 2 dager over, kan jeg da be henne om å strippe meg? Eller er dette noe som de tilbyr oss uansett siden vi har gått over tiden? Synes det er litt flaut å spørre jordmor om det, men hun er vel vant til det:p
maibaby2012 Skrevet 8. oktober 2008 #9 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg føler også med deg! Prøv å slappe av og "nyte" de siste dagene som folk sier! Veldig snart så har du den lille skatten i armene dine:-)
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #10 Skrevet 8. oktober 2008 Heisann! Tenkte bare jeg skulle nevne at det lureste du gjør nå er å slappe av og kose deg. Ta det med ro og sørg for å være mest mulig uthvilt til enhver tid. For uansett hvordan du vrir og vender på det er ikke fødselen langt unna, og den kan det være greit å være opplagt til ;-) Les gode bøker/blader, drikk god te, se gode filmer. Slapp av det du er god for. Inviter venner på besøk så kanskje du får annet å tenke på et par timer... Husk også at du egentlig ikke har lyst til å bli satt igang tidligere enn du må, for igangsatte fødsler er ikke kjent for å være de letteste. Så om det får starte av seg selv er jo det det beste. Gikk selv 8 dager over og var skikkelig klar for fødsel fra tre uker før termin. Fødselen startet helt plutselig, midt på natta. Så selv om du ikke har hatt noen tegn på at ting er i gjære kan fødselen være rett rundt hjørnet. Så, som sagt. Prøv å slappe av mest mulig, og ikke stresse med det ... for egentlig er det veldig lite du kan gjøre fra eller til :-) Lykke til! Og husk at uansett hva som skjer er det snart din tur!
*lykkelig med lilleprinsemann* Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 8. oktober 2008 Takk, skal virkelig prøve:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå