Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det enkelte treningsformer man bør unngå under graviditet - da spesielt første trimester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man bør ikke ta utfall vet jeg ihvertfall. Snakk med en treningskonsulent hvis du trener på helsesenter,

Skrevet

Man bør unngå trening med veldig høy intensitet, leste jeg i siste nr av KK :-) Ellers er trening bare bra for barnet!

Skrevet

Jeg jobber som treningsinstruktør, gravide er ikke noe jeg vet alt for mye om, men det jeg vet er at lange harde økter er skummelt, mye hopp og høypulstimer kan være farlig. Samtidig løping. Jeg har tidligere hatt en SA i uke 6, og er nesten sikker på at det var pga for hard trening. Legen sa at all trening var greit, bare ikke slit deg for mye ut. Fant senere ut at det er skummelt med for mye trening, men "mosjonisttrening" er greit :-)

Skrevet

Hei! Var på et lite besøk fra 2.tri, og tenkte eg kunne svare.

Tror dette er noe som må være opp til hver enkelt kropp egentlig. Og det spørs om du har trent før du ble gravid eller ikke. Les Jill Jahrmann sine artikler om dette, i KK på nett tror eg, de er gode.Tror egentlig alle gravide har godt av å trene, men alle har ikke godt av de samme treningsformene.

Selv slutta eg på fotball sist uke, idag er eg 14 uker på vei. Kjente på kroppen at nå var det nok. Nå er eg på leit etter andre måter å holde meg i relativt god form på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...