Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg var den første i søskenflokken min til å bli gravid, jeg er mellomste mann og har fått 2 barn, er 22 år. Lillesøsteren min er gravid nå i uke 20 og storesøsteren min er gravid i uke 10. Både mamma og søstrene mine maser og maser om at jeg ikke må finne på å bli gravid, har nettopp fjernet spiralen etter problemer jeg hadde med den og nå når jeg snakket med støresøsteren min så sier hun : jeg tror du planlegger å bli gravid nå jeg.... Unnskyld meg planlegger ingenting! Blir så lei av dette maset om at jeg ikke har "lov" til å få nr 3 nå, at det er det dummeste vi kan gjøre bla bla bla... blir så sliten av all denne masinga. Uansett om vi hadde fått nr 3 nå så hadde det ikke vært noe problem, begge har fast jobb vi eier våres eget hus og ungene er i barnehagen... Har jo bestemmt oss for å vente litt i forhold til å få en liten pause fra småbarnsalderen men blir jeg gravid så er den hjertelig velkommen, barna mine er 3 og snart 2 år (februar) Lillesøsteren min er gravid har ikke noe jobb og leier en bitteliten leilighet sammen med samboern sin, de har et trygt forhold så tror det kommer til å gå veldig bra. Storesøsteren min bor hjemme hos mamma har en type eller de er vell ikke sammen lenger som ikke vil ha noe med hun og barnet å gjøre, hun kommer sikkert til å klare det men det blir nok tøfft. Men hvorfor er alle så imot til at vi skal få barn? vi har det kjempe bra og tryggt rundt oss..
GeneralSpringSkalle Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Hei Skjønte ikke helt hvorfor de mener du ikke skal bli gravid nå? Hvis du har en trygg tilværelse med sambo og barn fra før av så er vel det bare koselig? Er det fordi de mener det blir for mye for deg? For det vet du da virkelig best selv. Eller er det for og holde fokuset på søstrene dine? Det er ihvertfall litt dårlig gjort spør du meg... Jeg er selv 28 år og først av mine søsken med barn. har ei jente på 5, og er gravid med nr to nå. to av mine søstre er også gravide, vi har terminer i januar og mars alle tre! Og hos oss synes alle det er kjempestas med tre gravide søstre
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Fordi A4 mennesker ikke har 3 barn eller 2 barn men 2.4 i foelge SSB? Hva med aa erte dem litt og si at du egentlig haaper paa tvillinger? Jeg hadde ikke klart aa la vaere tror jeg :-D
Anne-B. Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg hadde gitt klar beskjed om at dette har dere ikke noe med i det hele tatt, så finn noe annet å snakk om. Jeg utstår virkelig ikke at folk snakker om mitt privatliv og mener noe om hva jeg skal eller ikke skal gjøre. Lurer jeg på noe, så spør jeg. Ellers er det bare å holde kjeft.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Skjønner du ikke? De vil ha oppmerksomheta rundt graviditeten og babyene som kommer for seg selv, siden du allerede har to barn.. Jeg har opplevd det samme.. søstra til samboeren min er også gravid, før meg.. og hun ble liksom aldri glad for at jeg ble gravid.. vi er begge førstegangs, og synes selvfølgelig det er stooooor stas.. og jeg tror faktisk talt at det er fordi hun innerst inne vil ha babygreiene for seg selv..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Nei, hvis du er blid og glad og fornøyd med dine to så er det klart at de har ingenting med å mase om at dere må vente. Men hvis du til stadighet er trett, klagete og bruker besteforeldre mye til barnevakt står saken annerledes. Bruker du foreldrene dine mye som avlastning? Det er helt umulig å svare på dette for vi har ikke forhistorien. Men selvsagt hvis du er en blid og opplagt person som klarer de to du har fint ser jeg ingen problemer med å få en til.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 Hehe nei mamma og de bor langt unna så de har aldri vært barnevakt, har spurt de 1 gang på 3 år... Eldste er mye hos bestemor og bestefar (samboers sin side) men der spør vi heller aldri, spør vi om banrevakt til begge er det som regel planlagt ihvertfall 1 mnd i forveien, de ringer selv eller lager avtaler med hun eldste så hun er mye hos de, 2 ganger i uka ca og nesten hver helg men det er fordi de ringer å spør etter hun. Og pleier ikke å klage akkurat, at jeg kan vært sliten til tider er jo helt normalt det er jo alle uansett barn eller ikke men har ikke klagd på det i forhold til å ha barn så skjønner ikke hvorfor de henger etter meg med dette hele tiden... Takk for mange fine svar dere
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 Og dette med at hun er hos besteforeldrene ofte bør ikke brukes mot deg pga din alder eller det at du har to tette :-) Jeg venter min første nå, er 34 år. Storesøstera mi og samboeren fikk sin første for 2 år siden, da var de 34 år. De har besteforeldrene på begge sidene i nærheten. Deres unge på 2 år er også ofte hos besteforeldrene. Ikke fordi de spør etter barnevakt, men fordi besteforeldrene spør... Vi kommer kun til å ha besteforeldre på min side i nærheten og da har de allerede sagt at de regner med deres unge kommer til å være litt mindre hos besteforeldre på den siden. (siden vi ikke har begge besteforeldre her..) er jo ok sagt det da .-) Og sagt at de gjerne passer de og. Selvfølgelig kan begge være hos besteforeldrene samtidig, men da tenkte hun på evt barnevakt i helger.. Ungene har bare godt av å få et godt forhold til besteforledrene også. Ungen deres storstives hos sine besteforeldre og er også der noen ganger i stedenfor bhg. Har du spurt dem om hvorfor de sier dette?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #9 Skrevet 8. oktober 2008 Spurte hun ene idag og da fikk jeg til svar at de syns ikke at jeg trenger å gå hjemme mer og at jeg har behov for å jobbe sånn sosialt sett, skjønner jo tankegangens dems men livet mitt blir jo ikke ødelagt selv om jeg får nr 3... HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå