Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynnte å tempe meg for bare et par dager siden...

Har ligget på 36,2, men i dag er det 36,0

Skal ha EL 1-3 dager tror jeg, men da går vel tempen opp eller hur?

Og en annen ting, er det normalt å ha så lav kroppstemp som 36? trodde den skulle være 37 grader jeg....

Er også blitt forkjølet, kan dette ha noen innvirkning ( ettersom jeg ikke har feber liksom)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du.

Du har ca samme kroppstemperatur som jeg har før eggløsning. Jeg ligger ca på 36,2 - 36,3 men kan ha en liten dipp ned til mellom 35,9 - 36,1 like før eggløsning. Så det du skriver er nok helt normalt, både med tanke på den lille dippen du har hatt og kroppstemperaturen din generelt. Jeg går opp til 36,7 - 36,8 mellom eggløsning og IKM. Tempen min går opp dagen etter at eggløsning har skjedd. Hos enkelte gjør den et slikt hopp, mens hos andre kan den stige med gradvis over et par - tre dagers tid. Du temper vel til ganske nøyaktig samme tid hver morgen og før noensomhelst annen aktivitet enn å stå opp? Det er viktig for at målingen skal bli korrekt. Lykke til!

Skrevet

prøver å få det til før jeg står opp.., er så ny i dette med temping, så.. men får følge med på temp å slim et par dager da, så skjer det vel noe snart..!

Takk for svar :)

Skrevet

Hei! :)

Ja, det er normalt å ligge under 37 grader når en sover, så tempen din virker helt normal. Det at den har gått ned ti 36,0 i dag kan være at det kan komme en dipp før den stiger. Når tempen stiger er EL over, altså du hadde EL den siste dagen tempen var lav. Så hvis tempen i dag er en slik dipp som jeg tenker på, har du EL i dag, og vil få høy temp i morgen.

Men det kan jo seff hende at den er fortsatt lav i morgen da, og at du ikke får EL før om noen dager.

Forkjølelse kan vel ha en innvirkning på tempen, spesiellt hvis du sover dårlig og/eller urolig f.eks. Det er derfor viktig å se på hele tempkurven, og ikke tolke en og en måling.

Lykke til! :)

Skrevet

ok, så da hadde jeg mest sannsynlig EL i går ettersom tempen er steget i dag til 36,46 ( fra 36) eller?

Har murret nedi der også og vært litt ømt så da er nok EL overstått for denne gang.....

Er rart, gikk fra sykluser på først 32 dager, så 41 dager til 31 så nå blir det 27.... ja, ja, den forunderlige kroppen

Skrevet

Hei igjen :)

Ja, det vil jeg tro at du hadde da :) Men nå jo bare se de neste dagene om den holder seg høy da. :) Hvis du får en syklus på 27 dager hadde nå det vært flott da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...