Madamina Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Ble skrevet inn 18:30 med 3 cm åpning søndag og ute var gutten kl 22. Hadde gått lenge med maserier og trodde vel egentlig de skulle sende meg hjem. Han kom med ansiktet opp, noe jeg i ettertid har skjønt anses som både komplisert og smertefullt. Men jordmor oppdaget ikke stillingen før han nesten var ute. Brukte kun badekar som smertelindring og er overrasket over hvor mye klarere jeg var i toppen uten lystgass. Så anbefaler ikke gass om man vil være helt til stede. Vondt var det og revnet til grad 2 da han kom så fort, men det var jo en kjapp fødsel da. Alt vel hjemme nå. Han sover hele tiden og sluker melk så det høres på meters avstand. Flere som har hatt ansiktfødsler? Har to veninner som endte med totalruptur og narkose etter slike fødsler. Så priser meg lykkelig for noen får sting.
stinky-monkey Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Gratulerer så mye med den lille gutten :-) Jeg har født en med ansiktet opp :-) (kalles også pannefødsel, eller stjernekikker :-) Han kom med fjeset opp, og ene hånda på hodet. Han var 4990 gr og 38 cm rundt hodet :-) Og det var den letteste fødselen jeg har hatt, av mine 3 fødsler :-) Hadde rier i ca 3 timer, og presset han ut på 5 min.! Revnet litt, det har jeg gjort med alle 3, men ikke så mye. Jeg dro hjem fra sykehuset 10 timer etter fødselen og var i storform :-) Så pannefødsel trenger ikke være komplisert eller mer smertefullt!
Madamina Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2008 Takk. Da er vi to heldige. Veldig deilig at det gikk så kjapt og veldig kjekt å få det til med helt klart hode og alle sanser i orden. Og som en ekstra premie, så har jeg allerede masse melk. HURRA!
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har ikke opplevd det, men ville bare si gratulerer med overstått fødsel:-) Nyyyyt tiden fremover!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå