Gå til innhold

Sambo vil ikke ha flere barn grunnet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

min psykiske helse. Det er visst alt som er viktig for ha...

Føler han er mer redd for helsa mi enn jeg er. Han er livredd for at jeg skal bli deprimert igjen. Vet jo at han bare er gla i meg og bryr seg om meg men likevel føler jeg han bruker det som en unnskyldning for å ikke få flere. Vi her en fra før.

jeg vet jeg kan komme til å bli deprimert igjen i et evt nytt svangerskap. Jeg vet det kan bli tungt og at jeg da må slutte på de medisinene jeg går på nå, som holder meg ganske stabil.

Men saken er at jeg har veldig lyst på en til, sånn at jeg kan få begynt å studert om ikke altfor mange år. Jeg er villig til å ta sjansen. Jeg går jo til psykolog og vil fortsette med det. Hun følger meg godt opp og tegnene på en depresjon kan fanges opp tidlig. Jeg føler at livet mitt, i forhold til utdannelse og jobb liksom blir satt på vent når jeg får barn. Ikke noe vits i å begynne å studere og så måtte avbryte og utsette det et år eller to, for å få barn. Jeg vil bli ferdig med de barna vi vil ha, og så begynne å studere.

Men sambo ser tydeligvis ikke slik på det. Men det er jo ikke hans liv som blir satt på vent! Han har nettopp fåt seg en ny og spennende jobb og et svangerskap og et barn vil ikke påvirke hans arbeid. Bare mitt!

Vet dette høres sutrete ut, men føler han ikke forstår min side av saken. Og jeg vil jo ikke lurer han eller tvinge han til å få flere barn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får sikkert bearbeida han med tiden?

Pass iallefall på at du ikke får en depresjon pga disse bekymringene!

Skrevet

det er utrolig slitsomt, både for voksene og for barn og bo med en som er deprimert. kanskje mer slitsomt en en som ikke har opplevd det kan forstå. personlig hadde jeg aldri fått barn med en som var avhengig av medisiner for å holde psyken oppe.

så selv om det er slitsomt for deg og ha livet "på vent" så er det vel kanskje bedre og begyne på skole og heller ta ett år eller to fri mitt inni der en å overtalle en til og sette seg i den sittvasjoen som du ber mannen din om. kanskje greiere for det barnet dere allerede har og forstå at mor blir andeledes pga graviditet og mangel på medisiner når h*n blir ganske stor også?

Skrevet

Jeg synes ikke du er sutrete.

Du kan jo bli deprimert av å ikek få de barna du ønsker det også. Og jeg skjønner jo at han er redd du skal bli deprimert igjen, men du virker jo veldig forberedet, og med hans støtte burde dette gå bra.

Håper du får bearbeidet han sakte og forsiktig, så endrer han forhåpentligvis mening.

Skrevet

Jeg er enig med Mortilgunnar her. Det er nok ikke lett for han å ha en deprimert samboer. Det sliter på mer enn bare den deprimerte.

Skrevet

Er kansje fornuftig av ham synes jeg da.....sikkert ikke uten grunn og selv er det kansje vanskelig å se hvilken effekt man har på de rundt når man er deprimert.

Så kansje du bør se litt hans side også, vet av egen erfaring at deprimerte blir forferdelig selvsentriske og har vanskelig for å se utenfor sitt eget ego...

Skrevet

Forstår du han?

Du virker veldig selvsentrert.

Når han faktisk har hatt det så vanskelig pga. din sykdom at han ikke vil ha flere barn, burde det si noe om hvor syk du har vært og at du faktisk bør høre på han.

Når du er psykisk syk, er du inni din egen boble, og forstår ikke hvor vanskelig det er for omgivelsene.

Jeg snakker av egen erfaring.

Lytt til mannen din! Kanskje det beste er at dere nøyer dere med det ene barnet dere har? Mange har måttet gjøre det pga. sykdom.

Så kan du heller gå løs på studier og jobb igjen, og få livet til å fungere best mulig med den sykdommen du har.

Lykke til!

Skrevet

Vil bare gjerne få påpeke at det ikke nødvendigvis er slik at psykisk syke ikke forstår at det kan være vanskelig å være "den friske".

Mannen din er redd for deg, og det er fint. Han elsker deg og vil at du skal ha det bra. Kanskje du burde spørre ham om han ville synes det hjalp å få snakke med din psykolog sammen med deg om hva psykologen ville tenke omkring det at du skal få eller ikke få fler barn? Ville det gjøre det enklere for ham å ta en avgjørelse basert på fakta og ikke frykt kanskje?

Lykke til i alle fall =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...