Gå til innhold

Hvilke bøker er barna deres glad i å lese?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor gamle er de? Min gutt eeelsker å lese en bok som heter sanger på fanget, han er bare 16 mnd, men synes det er kjempe stas å peke på alle bildene:)

Skal kjøpe in en del bøker, men hva er det som egentlg fenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

småen fikk en bok som 1 åring som heter "hva gjor vi nå?" av ted dewan. det er en bok om bil tog båt traktor flur buss og sykkel. popp og mio må igjeonom alle disse tingene før de kommer fram til parken der de sykler til isbilen.

jeg må seriøst lese den boken flere ganger vær eneste dag. og han er snart 2 år... (litt lei etter 1 år med konstant lesing i den... hehe) men han elsker den helt vilt.

å her er det ikke mangel på andre alternativer altså ;-)

Skrevet

Hm..ikke helt samme alder da, snuppa er 2,5 år og her går det i Albert Åberg, Barbapappa, Emma og Thomas/Emma og Lillebror osv..-bøkene, Postmann Pat, men det har tidligere blitt lest en hel haug med mer bildebøker-aktige saker, Ingrid-bøkene (likte jeg godt til og med..hehe..artige tegninger!).

Skrevet

Her er det egentlig litt forskjellig som faller i smak.

Hun "leser" boken hun har med biler, fly tog osv.

Og noen bøker vi har fått fra Disneyklubben (samme type bøker jeg hadde da jeg var liten) med Dumbo, Fant, Bernard og Bianca osv. Det følger med lydbøker.

Og så har hun noen små bøker med Ole Brumm.

Selv tegneserier er spennende.

Lydbøker høres det på hver kveld, og da skal hun se i boka som hører til.

Har også en stoooor bok med Donaldtegneserier i (fra jeg var liten) som hun drasser med seg i senga for å lese i.

Så her er det meste interessant.

Dyr og kjøretøy er vel noe alle barn liker å lese om.

Skrevet

Størsta her er 3,5 år, hun liker veldig godt Karsten og Petra bøkene. Siste tiden må jeg alltid lese et kapittel i Emil eller Pippi bøkene før hun sovner, så er ikke like viktig med bilde i bøkene lenger.

Skrevet

Det går veldig i perioder, og det er mye forskjellig. Vi har lest bøkene om grisen Benny veldig mye i det siste (og de liker jeg også). Linus i Svingen ble populær igjen for ca. 2 dager siden, og Lillesøster-bøkene.

Han er 4 år.

Skrevet

Gutta mine på 4 og 5 1/2 år elsker å lese! Dette er blandt gutta`s favoritter:

-Folk og røvere i Kardemomme by

- Hakkebakkeskogen

- Albert bøkene

- Lillesøster bøkene

- Thomas/ Emma bøker

- Jan og Julia bøkene

- Pulverheksa

- Muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på han (Klar favoritt!!)

- Thomas toget- bøker

- Disneyklubb- bøker (særlig liker minsten min ulven og de tre små griser, denne leser vi ofte! Kan den utenat)

Skrevet

ALT av bøker! Han er en ordentlig bokorm.

Når du skal velge bøker, så velg ut fra hva han er spesielt interessert i akkurat nå (av leker etc) Det er veldig stas her ihvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...