Gå til innhold

Noen som trenger barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at barnevaktene rundt i landet får opp mot 700kroner for en kveld. Det er bedre enn lønna mi så jeg tror det er på tide å bytte jobb.

Jeg har 10 års erfaring med barn og har jobbet i barnehage, har førstehjelpskurs så for dere rike der ute så hvorfor ikke betale for noen som faktisk vet hva de gjør enn en 14 åring som helst vil være en annen plass en lørdagskveld?

Er samfunnet blitt slik at de rike kan betale mer til en 14 åring som sitter barnevakt enn jeg får i lønn for å jobbe i kommunen i et tungt yrke hvor vi omtrent ikke har tid til pause iløpet av en vakt? Jeg er sjokkert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt skrevet....

Hadde det vært opp til oss som jobber med barn ville vi fått mye mer lønn for den jobben vi har og gjør, barna er det mest dyrbare vi har:o)

Skrevet

Dersom du bare tjener 700 kr (riktignok før skatt) på en arbeidsdag/kveld så hadde jeg byttet jobb, ja. For det tilsvarer en timelønn på 93 kr. (7,5 t. dag) og det er alvorlig dårlig betalt...

Synes ikke 100 kr timen for en barnevakt er så mye jeg, og mener at de som gjør en jobb for meg fortjener såpass, enten de er 14 eller 40.

Skrevet

Det var snakk om å sitte barnevakt 4 timer på en kveld, ikke 7,5.

Skrevet

700 kr for en kveld????????? Hvem betaler det? Det er jo helt villt! Når familien passer betaler vi ikke, gjør heller tjenester tilbake. Og hadde vi hatt en "ungdom" til å passe så ville jeg tenkt rundt 200 kr for en kveld og "fri ferdsel i kjøleskap og godtehylle...:-)

Skrevet

Det står det ingenting om i hovedinnlegget ...

Der står det: "Ser at barnevaktene rundt i landet får opp mot 700kroner for en kveld. Det er bedre enn lønna mi ..."

Når HI sammenligner det med egen lønn så antar jeg videre at hun sammenligner med egen arbeidstid når det ikke står noe annet. Og normal arbeidstid er 7,5 t.

Skrevet

Det er 175 kroner timen for å se på tv. Jeg har det kjempetravelt en lørdagskveld på jobb og har sjelden tid til å sitte ned å ta en halvtime pause. Jeg har ikke 175 kroner i timen en lørdags kveld.

Skrevet

Iløpet av en arbeidsdag har man faktisk krav på en halvtimes spisepause. Så om arbeidstrykket er så stort at det ikke lar seg gjøre hos dere er det faktisk noe som bør tas opp med verneombud/fagforening.

Den personen du siterer tjente "80-100 kr timen, så ble det rundet opp til nærmeste hundrings" (sitat innlegget i den andre tråden).

Dvs at hun har jobbet ca 7 timer de kveldene hun tjente 700 kr.

Hun sier ikke noe sted i innlegget sitt at dette var for 4 timer slik du påstår.

Jeg mener fremdeles at 100 kr timen er en ok pris, for det er faktisk noen som gjør en jobb og som har ansvaret for ungene deres i tilfelle det skulle begynne å brenne, småen blir akutt syk osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...