Gå til innhold

Er jeg nærtagen og urettferdig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg tråkka på.

Har vært på høstferie på heimplassen til samboeren min. På veien heim igjen skulle vi kjøre hans datter på 17 år til hennes søskenbarn,(en gård langt unna sivilsasjonen).

Vi kom dit,så tok sambon og dattera med seg lissmainn og for inn (ikke avtalt) og der sto jeg....var ikke så veldig naturlig å storme inn etter dem ,de var jo broren til ekskjerringa til sambon:-(

Etter ca 10 min kommer sambon minj ut,eig må jo komme inn--vi skal drikke kaffe:-(

Jeg ble med inn,men følte meg ikke tilpass:-(

Kan med hånden på hjertet si at tilbaketuren ikke var hyggelig.

Så--er dette noe jeg skulle ha smilt av,eller har jeg grunn til å reagerere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner virekleig ikke problemet. eneste jeg syntes er rart med det du forteller er at du står igjen på utsiden.

du vet jo at samboeren din har vært gift før, og vet derfor at han har en x svigerfamilie også. er vel naturlig at han vil snakke med onkelen til datteren sin?

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på hva du skulle ha reagert på? Skjønner at du kanskje ikke følte deg helt tilpass der, men noen ganger så må man bare smile likevel. At famile vil ha med deg inn på en kaffekopp pleier ikke å bety noe negativt, og siden du er ny i familen så ville de sikkert bare bli kjent med deg:)

Skrevet

Du overreagerte veldig. stakkars mann!

Skrevet

Klart det er naturlig!!

Men hvis jeg skal være med vil jeg at han skal si ifra på forhånd,og kanskje presentere meg!!

Jeg har all forståelse for at han er sammen med eksfamilien,han og ekskona har et godt forhold.....

Skrevet

Hvorfor ble du ikke med inn? Det er vel det natulige å gjøre når man kommer på til noen som man kjenner og ikke har sett på en stund.

Jeg skjønner ikke en gang at det burde være noe å smile av. Etter min oppfattning har samboeren din opptrått helt normalt. Jeg ville heller ansett dere som uhøfflige om dere ikke ble med inn.

Skrevet

Her tenker jeg og at du er nærtagen.. Tenk først og fremst på stedatteren din og hvor fint det må være at familien hennes (dere er jo alle det) kan ha det hyggelig sammen selv om foreldrene ikke er gift lenger. Hadde det vært meg hadde det falt meg naturlig å gå etter sambo..

Så ja, jeg synes du er urettferdig og nærtagen!

Skrevet

Oki... da skal jeg be pent om unnskyldning:-)

Men synes fremdeles at han kunne ha fortalt sine planer på forhånd,og så ha gått inn sammen med meg....

Skrevet

til ditt forsvar, han kunnne godt gått inn sammen med deg..

Skrevet

Ja, det synes jeg du er.

Skrevet

Synes du er veldig nærtagen nå. Hadde du blitt med inn når dei gjekk inn så hadde han nok presentert deg. Ting har ein tendens til å bli litt "hektisk" i døra. Å stå ute i ti min minner litt om ein furten unge altså.

Skrevet

Ja, han kunne godt ha sakt det og du kunne godt ha spurt om du tenkte på det, men sansynligvis var det så selvfølgelig at han ikke tenkte på å nevne det.

Skrevet

Hæ? Hva var det du tok deg nær av, og hva var det å ta seg nær av?

Klart du måtte komme inn på en kopp kaffe når dere først var der? dere er da ikke fjorten år, voksne mennesker snakker sammen. Og broren til din samboers eks har jo aldri hatt noe kjæresteforhold til samboeren din, så det er jo ingen grunn til misstemnging mellom deg og hans famile?

Jeg synes du er veldig nærtagende og urettferdig, ja.

Skrevet

Det var vel ikke akkurat kaffen hun reagerte på!

Selvfølgelig skulle han sagt at dere kunne gå inn sammen. Du visste vel ikke om han bare skulle inn og levere eller bli der og skravle?

Det er da naturlig at den som kjenner folk tar med seg den som IKKE kjenner folk og presenterer henne?!

Jeg hadde nok også stått igjen og følt meg litt forvirret. Ikke noe ålreit heller og stå igjen som et nek, for så å bli hentet inn igjen for å drikke kaffe. De kunne jo misforstått hele opplegget som at det var du som ikke ville komme inn?

Syntes du har god rett til å føle deg litt overkjørt. Samboeren din håndterte ikke situasjonen godt nok, spør du meg!

Skrevet

Takk for at du forstår problemstillinga :-) Det var godt.

Ps har forresten bedt sambo omm unnskyldning. - Og han meg:-)

Han sa òg at han ikke hadde følt seg høy i hatten hvis vi hadde dratt på besøk til noen jeg kjenner fra før,og jeg bare hadde stormet inn uten tanke på å presentere han.

Skrevet

Du er nærtagen, ja. Hvorfor ble du ikke bare med inn? Du valgte å føle at du ikke var inkludert; selvfølgelig skulle du ha gått sammen med dem inn! Det er jo du som er sammen med han nå. Antageligvis gav du uttrykk for å være sur og litt sær. Det sier jeg ikke for å være ekkel.

På den andre siden forstår jeg det og. Jeg liker heller ikke å bli presset inn i situasjoner som innebærer ekser og deres familier når jeg ikke er forberedt på det. Det var nok naturlig for samboeren din å gå inn og drikke kaffe og prate, men det var ikke det for deg. Det skulle han kanskje ha tenkt litt på, men du er et voksent menneske, så dette er ikke noe å ta seg nær av. Dette bunner nok i din egen usikkerhet og sjalusi. Been there.

Skrevet

Kan ikke fordra slike kjærester som må bli leid i handa overalt!

Er du like gammel som dattera hans, eller yngre?

Skrevet

Jeg forstår deg godt HI =) Det er lov å være sjenert om man er eldre enn 17 da veit du Anonym 14:59. Kanskje spesiellt i en situasjon hvor dette på en måte er hans eks-familie. Samboeren din kunne godt oppfordret deg til å bli med inn med én gang, og så presentert deg skikkelig =)

Godt at dere har fått bedt om unnskyldning til hverandre da. _Litt_ nærtagende var du kanskje, men det er ikke så greit å være blodfornuftig bestandig heller =D

Skrevet

Bra dere har blitt venner :-)

Tror mange som har svart her kanskje ikke er i samme situasjon som deg. At sambo har barn fra før... og kanskje ikke du..?

Hadde blitt drittsur der og da! Skjønner deg godt. Han burde fortalt deg på forhånd at dere skulle inn og drikke kaffe. Kanskje visste han ikke det? Men da burde han kommet ut og spurt: E det ok for dæ at vi tar en kopp kaffe når vi først e her?

I alle fall ikke bare storme inn! Og man er jo litt høflig da. Du visste jo ikke om han skulle komme ut igjen om 2 minutter eller hva. Man stormer ikke bare etter inn til noen man aldri har sett før. og i alle fall ikke familien til X...

Skrevet

hadde ikke bust inn i huset om det hadde vært hans egen bror heller jeg da. en får da leies inn å bli presentert skikkelig. du visste jo ikke at dere skulle inn å drikke kaffe gjorde du? da hadde det jo bare vært teit å buse inn etter de andre, om du da bare skulle snu i døra for typen din ville dere skulle gå.

Skrevet

Hadde man kunne planlagt livet fram til man dør tror jeg mange ville fått det kjedelig.

Tenker nok en kaffeskett her og der vanligvis kan skje spontant?

*vil dere ha en kopp kaffe?*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...