husmus &2 Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 etter som terminen nærmer seg med stormskritt (3 uker) så blir jeg faktisk mer og mer urolig. Ikke for selve fødselen for der er jeg heldigvis naiv, men for at det skal være noe galt med babyen. Jeg føler det er litt vel sent å ta en 3 d ultralyd nå, men skulle veldig gjerne hatt en ul for å sjekke at alt er greit. Men jeg kan ikke tenke meg de så lett gir bort de på føden uten at jeg har en ordentlig "grunn".... Nå synes jeg ventetiden snart bør være over gitt, nok med bekymringer!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Kjenner meg litt igjen der, ja! Nå når d bare er 2,5 uker igjen til termin, synes jeg tiden sneeegler seg avgårde, og blir stadig mer bekymret når lillesnuppis har sine rolige perioder i magen.. Er så utrolig redd for at noe skal gå galt nå, så nærme "målet".. Var en tur innom føden nå på sønd, etter tre rolige dager m masse bekymring..Fikk tatt både ctg og UL, og d sto bra til m jenta vår! Bortsett fra at legen målte hodet til å være 25 % under gj.snittet...Ikke så gøy beskjed å få d, men legen strevde lenge m å få tatt målene (måtte prøve i to omganger), og sa at hun antakeligvis hadde underestimert størrelsen.. Så hun mente at d ikke var noe å bekymre seg over, men ga meg en ny time til oppfølging om en drøy uke "sånn for all sikkerhetsskyld". Så mitt poeng, er vel at sånne sjekker KAN føre til mer bekymring, fordi sjansen er jo der for at man får en beskjed som ikke er positiv.. Men i mitt tilfelle bekymrer jeg meg ikke så mye, i.o.m at hun strevde sånn m målingene, og at sånne målinger tross alt er veldig usikre (d går jo på mm, og et par mm feilmåling kan gi store utslag). Dessuten var jeg på føden for tre uker siden også, og da var alle målingene helt som de skulle. Så tviler vel på at d kan ha skjedd så mye drastisk m hodet/ hjernen på tre små uker.. Men uansett, gleder meg nå ekstremt til å få henne ut snart, få henne i armene mine, og slippe å lure, bekymre seg osv, og å få VITE og SE at hun har d bra og er frisk. For bekymringene mine om lite liv er virkelig en psykisk belastning, som begynner å tære på- er sliten og lei av å være gravid nå!!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 ..det var slik at du også skulle føde på Riksen, var d ikke? Har du fått noe mer info, el blitt innkalt til journalskriving e.l..? syns d er litt rart at jeg ikke har hørt no mer fra dem liksom..=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå