Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er samboer med verdens beste far, han har ei datter fra før av på 2år. Og jeg har ei fra før av (som bor fast hos oss, me besøk til faren sin).

Vi har et stort problem, som vi ikke vet hvordan vi skal gripe ..

Hun bor 30mil unna oss, og den eneste måten han kan få sett datteren sin på er å måtte ta fri f.eks torsdg,fredag (i en helg) for at det skal bli noe vits i at hun kommer, at det blir nok tid sammen, i forhold til reise.

Mor foreslår at han skal ta fri fra jobben for å ha henne og at det er kun snakk om dårlig prioritering fra hans side. Men han harj o ikek muligheten til å ta fri hele tiden. Han foreslo delt samvær. At hun bodde hos han 1uke til 14 dager en gang i mnd med dagmamma/barnehage. Men det ville ikke mor.

Derfor sitter han med et problem, som er veldig vanskelig. Han vil jo veldig gjerne se datteren sin ,og savner henne.

Neste år, så kan han se henne 6 ganger med varighet fra en helg til 1 uke. Det er de dagene som har en helligdag før eller etter, men likevel så må han ta seg fri fra jobb alle de 6 gangene. (noen ganger bare en dag, og noen ganger flere) Jeg mener ikke at det er ritkig, og avdokaten jeg har pratet med mener heller ikek det er riktig at man skal ta ut all ferien man har/eller risikerer jobben for å gjøre dette.

og han vil jo helst unngå rettsak, for å ikke la foreldene ende opp som bitre fiender..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må nok si meg enig med mor om at å ha delt omsorg med ulik dagmamma/barnehage ikke er særlig gunstig for ei på 2 år. Det er ikke gunstig for noen unger å skifte barnehage/skole/dagmamma. Jeg hadde vel heller snakket med familivernkontoret og bedt om råd for å løse dette her. Lang avstand er trist for alle parter, men man må se etter løsninger som er til det beste for barnet - og for de voksne. Jeg antar at flytting er uaktuellt?

Når jenta blir større kan hun jo komme i feriene sin, også får dere heller tilpasse ferien etter situasjonen. Kan det være at han/dere kan reise til hennes hjemsted enkelte ganger? Leie en hytte eller noe av og til? Da kan man kanskje reise på fredag, være sammen lørdag og halve søndag, for så å reise hjem? Da blir det kanskje mer hyppighet rundt samværet. Jeg vet ikke, det er bare løse tanker fra meg:)

Lykke til!

Skrevet

Ja jeg er forsåvidt enig med mor. Men likevel, så har jeg erfaring fra datteren min (ikke det med barnehage etc), men hun har og er ofte hos faren sin som og bor 30mil unna. Og det har gått veldig bra, ingen "bi virkninger" på datteren min.. Hun har gjort dette siden hun var ca 2år gammel ,og blir nå 5...Jeg tror det ville vært verre for henne å BEGYNNE med dette nå.

Nei flytte blir ikke aktuelt, ikke for oss. Det er for mange faktorer,som gjør det vanskelig. Alt fra jobb,hus og ikke minst datteren min som allerede har flyttet ALTFOR mange ganger i sitt 5år lange liv, og begynner på skole neste høst.

Han Har spurt mor om hun er villig, det var jo hun i utgangspunktet som flyttet fra "vårt" sted og vekk.. så hun er forståelig nok ikke villig til å flytte hit.

Jada, vi har hatt henne masse hos oss, jeg tror tilsammen har hun vært hos oss i 8-9 uker til sammen siden januar. om ikke mere.. Men da har vi vært avhengig av familie, noe som ikke går lengre. Og vi tilpasset ferien dette året, og vil fortsette å gjøre det år etter år. 3 uker ferie sammen har vi.

Vi drar ikke til henne, det er ikke helt aktuelt for henne. Han kan få lov.

Utrolig frusterende. Jeg får et tungt hjertet av å se at han har det vondt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Er det ikke mulig med fly? I mange strekninger er jo det billigere enn bil. Har selv barn på 5 og 7 år, de flyr til faren sin som bor 50 mil unna ca 1 gang i mnd:)

Vist det er aktuelt, så hold ut, når hun blir 5 år kan hun ta fly alene....fungere kjempefint her i gården ihvertfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...