jentebanden Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Ok, det er kanskje ikke så dramatisk, men noe må man jo gjøre for at folk skal lese innleggene. Da jeg kom på jobb i dag, var ei dame her, som egentlig er sykemeldt ut uka. Det i seg selv er vel ille nok, men det "verste" er at det er høstferie her nå, så ungene hennes er hjemme. Hva er poenget med å jobbe når man er sykemeldt, og ungene er hjemme da? Jeg blir sykemeldt om en måneds tid, og har sannerlig ikke tenkt å vise meg på jobb i det hele tatt! Hvis formen blir så bra, kan ungene få være hjemme fra barnehagen, eller i alle fall korte dager.
hit og dit Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Hehe, eg beit rett på den overskrifta! Så ho gjekk på jobb tross av sjukemeldinga? Ho er ikkje aktivt sjukemeldt da? Ellr gjekk ho på jobb, fordi ungane var heime? Mora mi hadde ei venninne som alltid sukka: årgh, æg e så lei tå di ongan.... jah. Kva skulle du med tre stykk da?
2SmåTroll Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Hvis ho har blitt bra. Så er det vel ikke noe grunn til og være sykemeldt. Er faktisk de som er så ærlige at de sier i fra at de er blitt bra og kan jobbe igjen. Barn har ikke noe og si her synes jeg. Man er ikke sykemeldt for og være hjemme med barna.
trippeltopp Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Bet på jeg og gitt... ...men jeg tenker som så; er man i form til å gå på jobb, så synes jeg ikke det er annet en god arbeidsmoral å dukke opp på arbeid. Om jeg f.eks. ble sykemeldt i to uker pga. det ene eller det andre, men kjente meg frisk og rask etter én uke, så ville jeg jo gått på jobb.
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Barna er selvfølgelig viktigere enn alt, men sykemelding skal brukes fordi man er syk ikke fordi man vil ha mer tid med barna. Hvordan vet du forresten en mnd på forhånd at du kommer til å bli sykemeldt?
jentebanden Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. oktober 2008 Hun er operert i foten, og har en jobb der hun går mye, så burde absolutt holdt seg hjemme de to ukene. Det er nok en grunn til at man blir sykemeldt, selv om man føler seg bra. Hum er fortsatt sykemeldt, så det er ikke noe med at det har "gått over". Jeg vet at jeg blir sykemeldt fordi jeg skal opereres. Regner med det er en grunn til at de vil jeg skal ta det med ro en uke etterpå.
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 Da burde hun nok holdt seg hjemme ja. Det er vel noen som tenker litt for mye på jobben igjen. Hehe, har nok lest for mye på anonymforum, og tenkte først at du kanskje var hun som skulle sykemelde seg pga at hun ikke hadde barnehageplass... Lykke til med operasjonen da:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå