maiblomstbarna Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Er det noen som vet om katter kan ha toxoplasmose i spyttet og om mennesker kan smittes på den måten? Har tidligere bare hørt om smitte via kattens avføring... Er kjemperedd for smitte men har verdens søteste katt....HJELP!!! Håper du kan svare meg da fortvilelsen og bekymringene er mange i heimen akkurat nå... mvh
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Det er i avføringen toxoplasmosen KAN finnes. No worries;) kos så mye du orker med katten, og ikke bekymre deg.
maiblomstbarna Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2008 Takk for svar Venterjenteifebruar! :-) Da fortsetter vi å kose som før. Katten vår har lagt sin elsk på meg etter at jeg ble gravid og storkoser seg når den får ligge på magen...tror den skjønte at noe var i gjære før oss andre og ville "hjelpe" til slik at spiren festet seg skikkelig. han har iallefall varmet magen min fra befruktningen fant sted. Har også lest et eller annet sted at katter virker positivt inn på par som ønsker å bli gravide...! Tror jammen det stemmer jeg!! :-) Lykke til med fødsel i februar, jeg kommer etter i mai!! :-) Klem
maiblomstbarna Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. oktober 2008 Klarte ikke helt å legge vekk tråden...ringte til veterinæren jeg og dommen var klar... Toxoplasmosefaren er størst hos katter under 1 år, etter det har katten dannet antistoffer. Smitten er i form av egg i avføringen og smitter ikke via kattens spytt. PUH, katten vår er eldre enn 1 år og vi kan kose som før!! :-) Videre ble jeg forklart at smittefaren av toxoplasmose er STØRST ved inntak av LAMMEKJØTT som ikke er GJENNOMSTEKT. Så obs,obs hvis du er glad i lammestek!!! (Fårikål er helt safe!!) Det er med andre ord liten risiko å ha katt under graviditet og tenk på hvor koselig det er med en liten pelsball som ligger i fanget og maler!! :-) Da er iallefall jeg 100% beroliget, håper også tråden var til hjelp for andre grublere med kul på magen... :-) mvh
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Så utrolig koselig:) Jeg har selv katt, men den er meget sær, og vil helst ikke kose i det hele tatt, hehe Jeg tror katter har positiv innvirkning på alle uansett om de vil bli gravide eller ikke jeg faktisk. Etter at vi fikk katt (da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine) ble det så mye mer harmonisk og koselig hjemme (ikke at det var fryktelig før altså, hehe), og jeg gleder meg til jeg får katten min hjem der vi bor nå (Nettopp kjøpt oss nytt hus, og har ikke hatt lov å ha katt der vi leide før). Blir moro å se om den blir mer kosete når den får være rundt meg hele tida istedet for at jeg bare kommer på besøk hos mamma og pappa Lykke til i mai du da! klem.
maiblomstbarna Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2008 Takk for det, skal bli koselig med en liten en i huset! :-) Lykke til du også, med nytt hus og en liten baby på nyåret!! :-) Skal se katten din blir mindre sær i nytt hus og at den skrur på sjarmen..he,he. :-) Er enig i at katter har positiv innvirkning på alle, utrolig mye selskap i de små kroppene!! :-) høstklem til deg og den lille :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå