Gå til innhold

noen som har prøvd valergan/phenamin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sliter jeg skikkelig. Lillegull har nå holdt på i 3 mnd med å være våken i 1,5 t hver natt, nå i det siste kommer perioden mellom 4 og 5:30, og det vil si at hvis han våkner 5:30 så vil jo han sove når vi starter dagen, og jeg NEKTER å stå opp 5:30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har prøvd begge deler, med varierende hell.

Vallergan fungerer utmerket for å få ungen til å sove på natta. MEN.. det gir en satans hangover som du kommer til å slite enda mere med deserre.

Phenamin fungerte ikke i hele tatt her, selv på dobbel dose..

Skrevet

ærlig talt så syntes jeg den unskyldningen var veldig tynn! Ikke god nok grunn til å ty til valergan i mine øyne. Har selv prøvd valergan på min eldste, og det med tungt hjerte. Han Våknet HVER time i 18 mnd og var våken 15 min hver eneste time igjennom hele natten!

Prøvde valergan to netter men ha hadde så mye mareritt og fikk skikkelig hang over neste dag så jeg kuttet dt bare helt ut. Prøvde samme dose selv bare for å se hvordan det var og jeg angrer ennå på at jeg gav han det før jeg prøvde det selv! Problemet gikk etterhvert over av seg selv og det er jeg glad for.

Hvor gammel er gullet ditt og når på kvelden legger han seg?

Skrevet

Har prøvd phenamin, men mot hoste. Det hjalp ikke på hosten, å kan ikke si at han sov noe bedre heller.. Men jeg visste ikke at det kunne brukes til dette formålet da.. Men jeg merket ingen endring på min gutt..

Skrevet

Han er bare 6 mnd. Har aldri hvert borti valergan selv. Men eldste har brukt phenamin mot kløe, han sov heller ikke bedre.

Mini legger seg kl 19 og sover godt frem til 1 da vil han ha mat, og så sover han frem til 4/6 tida for mere mat og er våken. Tidligere hadde han våken perioden i 1-2 tida, men det har blitt forskøvet:(

Har ikke akkurat lyst til å bruke dette, men begynner å bli desperat på søvn

Skrevet

gutten min får vallergan hver kveld i perioder, mot eksem, som kløstillende for at han ikke skal klore seg til blods... men i perioder med fin hud sover han like godt, uten å få vallergan... har heller ikke merket noe til ovennevnte hangover...

Skrevet

Det er ikke uvanlig at barn er våken på natten når de er så små. 1,5 time er da ikke så mye. Når de er rundt 1 år vil det hos de fleste roe seg. Ville ikke brukt noen form for sovemedisiner, da han sover så pass mye ellers på natten. Da jeg selv var liten fikk jeg Vallergan fra jeg var 3 mnd. Jeg sov vanligvis fra kl.24 til 04 om natten og under en time på dagen. Hlt fra den gang og til nå har jeg slitt med søvnproblemer. Nå tar jeg bare Vallergan når det er gått 4-5 døgn uten søvn. Hvis man sovner før det er gått 2 timer etter man tar tabletten før man en voldsom hodeverk dagen etter. Dette gjelder også små barn. Prøv å vent en stund til før du prøver Vallergan. Det er en innsovingsmedisin, ikke en sovemedisin.

Skrevet

Helt ærlig: dette er for lite problemer til å starte såpass alvorlig behandling.

Du må heller prøve å snu døgnet litt etter litt for barnet.

Jeg hadde aldri tenkt tanken på at det var et problem om det samme hadde vært tilfelle har.

ungen er bare 3 mnd.

Hadde døgnet vært totalt snudd om, og ungen var våken hele natta og sov hele dagen, så skulle jeg tenkt på medisin.

Og jeg har hatt mitt, og er alene med barnet i tillegg. Har aldri brukt slike ting likevel.

Sånn er det å ha barn. Det er ikke alltid foreldrene kan bestemme selv lenger når dagen starter, vet du;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...